Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RS kit i Norge?


Anbefalte innlegg

Vintagegitar har slutta med RS kit fra RS guitarworks (https://store.rsguitarworks.net) som ofte blir omtalt som RS kittene... De setter istedet sammen ett enda bedre kitt med komponenter fra Emerson til samme pris :)   (Dette var hvertfall status når jeg kjøpte til min LP)

Om det er verdt pengene kommer helt ann på hva du har av komponenter i gitaren fra før, og hva det skal brukes sammen med. Også er det dette med øret som hører og sine egne synspunkter da..

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg snuser på det er egentlig diskanttap ved bruk av volumkontrollen på Stratten. Finnes det billigere andre løsninger for å unngå diskanttap når man skrur ned volum? Fra 8 og nedover et det markant tap av klarhet. Det er en classic 70s Strat jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Affen skrev:

Takk folkens, det må jeg prøve :) Funker det bra?

Kommer an på hvem du spør. Jeg er ikke fan.

Synes lyden blir for tynn av det.

Er det med cleanlyd eller vreng du plages mest av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet det, men vurderer sterkt å gjøre det på humbucker-gitarene mine. På strat synes jeg egentlig det bare er en feature å kutte litt diskant. 

Jeg har aldri vært noe flink til å bruke volumkontrollen. Istedet bruker jeg en passiv volumpedal plassert etter et buffer, synes det låter bedre til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Affen skrev:

Helst med clean/semi clean.

Den er god. Ville ha prøvd Suhr sin variant da, som er som følgende: "We use a 150k resistor in parallel with a 680pf capacitor on the volume pot between the input and the wiper."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blix skrev:

Den er god. Ville ha prøvd Suhr sin variant da, som er som følgende: "We use a 150k resistor in parallel with a 680pf capacitor on the volume pot between the input and the wiper."

Skader jo ikke å prøve, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.