Web Analytics
Jump to content

Vis fram din stålstrengsgitar

Rottenikken
 Share

Recommended Posts

Her er min. Det er en Cort og den er kjempegod å spille på og nyyydelig lyd. Den er kjempefin til Øystein Sunde på hans sanger som ikke er på elgitar. Litt Lillebjørn og Finn Kalvik går også an på denne. 

image.jpeg

Edited by Rottenikken

8 timer siden, Audun skrev:

Merkelig med Strat jackoutput på lokket på gitaren. Er vel neppe lydmessig og konstruksjonsmessig ideelt. Har du montert selv?

Ja det er selvmontert. Men det har overhodet ikke gått ut over lyden. Jeg har ettermontert elektronikken selv. 

45 minutter siden, Rottenikken skrev:

Ja det er selvmontert. Men det har overhodet ikke gått ut over lyden. Jeg har ettermontert elektronikken selv. 

Det der har jeg vondt for å tro. Det er ikke mye som skal til for å påvirke lyden i gitaren når du legger noe på topplokket..

Det kan jo være en grunn til at det nærmest ikke eksisterer "ferdige" gitarer med den løsningen, ja.

Når det er sagt, så er jo Cort helt greie gitarer, men ikke nødvendigvis hentet fra øverste hylle, så i dette tilfellet er det ikke sikkert at hvem som helst hører forskjell. Meg, for eksempel. Tror likevel jeg hadde satt den pluggen i sargen, skulle jeg ha gjort det der. Gjort er gjort, og Rottenikken er vel fornøyd med løsningen. Det er det viktigste. :)

Den jeg bruker er en Larrivee D-03 Mahogany. Denne var en utgave med Mahogny i bunn, sider og topp. Masse lyd, og egner seg veldig godt til fingerspill da den har masse volum akustisk. Også veldig bra til studio-bruk. Installert K&K pure mini pickup i den.

DSC_6940_zpstidnmnc0.jpg

• Like 4

10 timer siden, siimen skrev:

Det der har jeg vondt for å tro. Det er ikke mye som skal til for å påvirke lyden i gitaren når du legger noe på topplokket..

Jack-en er langt borte fra lydhullet og mesteparten av vibrasjonen, så den trenger vel ikke å herpe lyden så veldig. På archtoper med flytende pickup er det ganske vanlig å montere volum- og tonepotter der Rottenikken av en eller annen grunn har montert en jack.

Sprekk i lokket, slitne tunere, halve plekterplaten mangler.. mik systemet er nappet ut.. men jeg vil ikke bytte den ut (har forsøkt uten hell). En Bourgeois D Ltd. Bruktimportert fra San Francisco, den brukte tre år på å venne seg til klimaet her. Halsen er påskrudd og den liker ikke tykkere strenger enn 011 sett. Tror den vil følge meg i graven. :-)

1482179804168851390149.jpg

• Like 6