Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruktverdi strøken 2012 Am Std Strat m/ EMG Gilmour pickups CAR


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Det er jo forsåvidt en grei nok deal det, sånn verdimessig sett. 
Du kunne kanskje fått 12 på finn for den faded'en, men har du jo lyst på Strat'en er det jo ikke noe å tenke på :)

Skulle nesten tilbydt deg min Strat + cash i bytte, hadde det ikke vært for at faded'en din er i samme finish som den jeg har fra før :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bestemt meg for å takke nei da fyren kom meg i forkjøpet---han likte ikke at litt farge var slitt bort der forrige eier sannsynligvis har hakka borti toppen med pekefingeren eller plekter når han spilte. 

Da han tidligere spurte om merket sa jeg han nok heller burde kjøpe en LP med lakk. Han sa da at han syntes det var helt ok med vanlig bruksslitasje. Kjenner det skal bli artig å unloade 3-4'gitsrer på Finn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutrere på Finn.no bør en bare kutte ut med en gang .

Skal de han en strøken gitar så kjøper de splitter ny ( og betaler prisen) .

 

Det merkeligste jeg har fått av mailer fra Finn i det siste er en fyr som bare sutret og klagde ( sannsynligvis i fylla pga tidspunkt på mail) .

Jeg skjønte fort at han ikke var aktuell kjøper . Viste seg å¨være en "pissunge" som vi sier - dvs ung tidlig 20 åra " selvoppnevnt ekspert" .

Til slutt viste det seg at gitaren hadde vært hans en gang i tiden . Antakelig var han sur da han hadde solgt den billig til han jeg kjøpte den av .

Psykiske problemer tydeligvis . ?

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som enkelte sitter og fisker på finn og tror de skal få mint condition til spelt-på-lokale-pris. Og lirer av seg ting som; "nei takk, den holder ikke den standarden jeg forventer av mine gitarer" når du sender flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gitar som er godt brukt, får spor etter det. Som regel er det også en grunn til at gitarer er godt brukt. Da er det ofte gode instrumenter. Det er dog forskjell på godt brukt og herpa...? De som forventer nygitar finish får kjøpe seg ny gitar. Det de da ikke vet, er at de faktisk må spille den inn selv. ;)

Endret av Audun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk er interessert i å høre begge sider av saken, og gjøre seg en mening etter det ? ...

Først og fremst var det gitaren,pluss 2000 kr,  pluss et komplett ekstra sett aktive EMG pickuper med kabler, EMG 81 og 2 EMG S serie singlecoiler eg tilbyde. Tror di fleste her vil kalle det et ok bytte ...

Eg forventet ikke en strøken gitar og som eg sa har eg ikke generelt sett problemer med litt slitasje, det kommer helt ann på. Ser noen få gitarer som har denne typen slitasje , men vil ikke kalle den vanlig. kanskje noen mener det. 

Kanskje trådstarter som meg og mener at den ikke er vanlig med tanke på at han sa " Vet ikke helt hvordan han har fått det til, men " ...

Men hver gang eg har sett en med slik slitasje har det irritert meg. Enkelte hadde ikke tenkt noe på det og det er di , men akkurat det der vet eg hadde irritert meg.

Forklarte dette til selger og ønsket ham fint lykke til videre med salget. Vet ikke helt om det gjør at eg fortjener betegnelsen sutrete eller om eg bør holde meg unna finn men men ...

Hvis den dialogen vi hadde, som eg synest var ganske hele veien, irriterte deg såpass da har du en tøff tid i vente på finn :lol:

Her er gitaren og slitasjen det er snakk om.Midt på kroppen rett under e strengen.

 

 

unnamed.png

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kramer skrev:

Kanskje folk er interessert i å høre begge sider av saken, og gjøre seg en mening etter det ? ...

Først og fremst var det gitaren,pluss 2000 kr,  pluss et komplett ekstra sett aktive EMG pickuper med kabler, EMG 81 og 2 EMG S serie singlecoiler eg tilbyde. Tror di fleste her vil kalle det et ok bytte ...

Eg forventet ikke en strøken gitar og som eg sa har eg ikke generelt sett problemer med litt slitasje, det kommer helt ann på. Ser noen få gitarer som har denne typen slitasje , men vil ikke kalle den vanlig, og hver gang eg har sett en med slik slitasje har det irritert meg. Enkelte hadde ikke tenkt noe på det og det er di , men akkurat det der vet eg hadde irritert meg. Forklarte dette til selger og ønsket ham fint lykke til videre med salget. Vet ikke helt om det gjør at eg fortjener betegnelsen sutrete eller om eg bør holde meg unna finn men men ...

Hvis den dialogen vi hadde, som eg synest var ganske hele veien, irriterte deg såpass da har du en tøff tid i vente på finn :lol:

Her er gitaren og slitasjen det er snakk om.Midt på kroppen rett under e strengen.

 

 

unnamed.png

Hva er det i min framstilling du finner feilaktig, siden du mener din side også må presenteres?

Det var ikke noe irriterende i dialogen utenom at du la fram et konkret tilbud, som jeg---som du ser her---brukte tid og energi på å vurdere, så trakk du det tilbake pga. slitasje på en gitar du bød på /uten å spørre om evt. slitasje på/. 

Ingenting galt å være kresen på hvordan en gitar man skal kjøpe ser ut, men da byr man ikke på den uten å først se den. Det skulle man tro var åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.