Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruktverdi strøken 2012 Am Std Strat m/ EMG Gilmour pickups CAR


OsamaFetLaden

Anbefalte innlegg

Bortsett fra at du ble tilbudt mer en det du sa, så var det ikke noe eg syntest var feilaktig, tenkte bare folk kanskje er interessert i å høre begge sider.  

Da du nevnte gitaren, kom eg med et tilbud til deg og spurte om det eventuelt kunne være interessant. Så er det jo en bilde utveksling og så at vi tar det der ifra, det virker åpenbart for meg. 

Litt interessant den andre linjen din med tanke på at hele sagaen åpnet med at du tilbudte en gitar mot min Gibson BFG, uten å spørre om slitasje ( hadde da bilder av den ute vel og merke, men for dårlige til å se all slitasje på ) og så trakk deg pga av at den hadde weight relief. Det er for meg helt greit , og helt greit at du brukte min tid og energi på det og eg kritiserte deg ikke for det, men litt interessant at du kommer med kritikk når du gjorde omtrent akkurat det samme selv :D

Synest folk at det er greit å høre begge sider i saken eller ?  ...

 

22 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Hva er det i min framstilling du finner feilaktig, siden du mener din side også må presenteres?

Det var ikke noe irriterende i dialogen utenom at du la fram et konkret tilbud, som jeg---som du ser her---brukte tid og energi på å vurdere, så trakk du det tilbake pga. slitasje på en gitar du bød på /uten å spørre om evt. slitasje på/. 

Ingenting galt å være kresen på hvordan en gitar man skal kjøpe ser ut, men da byr man ikke på den uten å først se den. Det skulle man tro var åpenbart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren som er avbildet, har normal bruksslitasje hvis den er en del spilt på, og sett i lys av at det er en faded (tynn lakk) og uten plekterbrett. Kjøper kan jo selvsagt velge å kjøpe en gitar som er mindre spilt på, og heller stå for den slitasjen selv. Slitasjen som er vist på bildet, har null betydning for instrumentets kvalitet som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt enkelte vil si det er normalt andre ikke, eg selv finner ikke den type slitasje ofte på gitarer, men det spiller liten rolle .Om OsamaFetLaden og Gary Moore ikke har (hadde) problemer med det så er (var) det fint for di. Poenget er at eg ikke liker det , akkurat som andre ikke liker enkelte ting på gitaren som foreksempel weight relief ...

Nå kommer det vel 3 bilder av gitarer med den slitasjen etterfulgt av en kommentar på hvor fort det ble funnet. Spørsmålet er vel da hvor mange ble sett uten den slitasjen på veien ...

Har du mer popcorn Germanium ? :lol:

 

mj_popcorn.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det kommer et råd om å kjøpe ny gitar hvis man vil ha en uten bruksmerker. For veldig mange, er gitarer "verktøy" som brukes. For andre er det veggpryd. Det ene er ikke bedre enn det andre, det er bare to forskjellige ting. På bruktmarkedet, kan man risikere å komme over gitarer som er brukt. Kanskje til og med mye brukt. Det gjør de ikke til dårlige instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt klar over at det ikke har noe å si sånn sett for kvaliteten på instrumentet. 

Og er fullt klar over at man får strøkent når man kjøper nytt, og at på bruktmarkedet er det brukt du ........................

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Audun skrev:

Nei, men det kommer et råd om å kjøpe ny gitar hvis man vil ha en uten bruksmerker. For veldig mange, er gitarer "verktøy" som brukes. For andre er det veggpryd. Det ene er ikke bedre enn det andre, det er bare to forskjellige ting. På bruktmarkedet, kan man risikere å komme over gitarer som er brukt. Kanskje til og med mye brukt. Det gjør de ikke til dårlige instrumenter.

Det er vel ikke enten eller når det gjelder veggpryd/verktøy? Jeg spiller noen timer dagligt har gjort i en god del år og bruker gitarene som et verktøy, men de er like fine fremdeles og fungerer utmerket som veggpryd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kramer skrev:

Bortsett fra at du ble tilbudt mer en det du sa, så var det ikke noe eg syntest var feilaktig, tenkte bare folk kanskje er interessert i å høre begge sider.  

Da du nevnte gitaren, kom eg med et tilbud til deg og spurte om det eventuelt kunne være interessant. Så er det jo en bilde utveksling og så at vi tar det der ifra, det virker åpenbart for meg. 

Litt interessant den andre linjen din med tanke på at hele sagaen åpnet med at du tilbudte en gitar mot min Gibson BFG, uten å spørre om slitasje ( hadde da bilder av den ute vel og merke, men for dårlige til å se all slitasje på ) og så trakk deg pga av at den hadde weight relief. Det er for meg helt greit , og helt greit at du brukte min tid og energi på det og eg kritiserte deg ikke for det, men litt interessant at du kommer med kritikk når du gjorde omtrent akkurat det samme selv :D

Synest folk at det er greit å høre begge sider i saken eller ?  ...

Bortsett fra kablene, som alle andre enn deg uten videre vil regne med følger med i en handel, til ekstrasettet ditt med EMG-er, listet jeg opp akkurat hva jeg ble tilbudt. Det ser ikke ut til at du har forstått at denne tråden var en diskusjon, med flere poster fra meg og andre, før du entret den også. Tråden begynte med et annet fokus enn detaljene i byttedealen vår, den begynte med en forespørsel om verdivurdering. Da var det ingen hensikt å bringe på bane verken min gitar eller mellomlegget ditt.

Eller kanskje du bare ikke gadd å lese tråden før du fant ut at her var det nødvendig å presentere din side av saken.

Byr man på noe uten å be om å se bilder, så byr man på noe uten å be om å se bilder. Det er ingen implisitte forbehold----det er derfor folk som bryr seg om hvordan ting ser ut venter med å by til de har sett bilder. Dét er det eneste åpenbare ang. bud og bilder, i denne og alle andre handler.

Ja, jeg skulle selvsagt ha forespurt om vekt og weight relief på gitaren aller først, men tanken slo meg ikke. Da jeg kom på det, beklagde jeg----to ganger---mens du reagerte på bildene med å surke over hvordan gitaren så ut, som om det var jeg som hadde gjort noe feil. Så kom det senere en bisarr mail der du først forhandlet i et avsnitt om du ville få originalpickupene med gitaren eller ikke, før du mot slutten av mailen kansellerte hele greia, siden det merket var så stygt. 

Du ser sikkert ikke noen forskjell på hvordan vi trakk tilbake våre respektive bud, men det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kramer skrev:

Som sagt enkelte vil si det er normalt andre ikke, eg selv finner ikke den type slitasje ofte på gitarer, men det spiller liten rolle .Om OsamaFetLaden og Gary Moore ikke har (hadde) problemer med det så er (var) det fint for di. Poenget er at eg ikke liker det , akkurat som andre ikke liker enkelte ting på gitaren som foreksempel weight relief ...

Nå kommer det vel 3 bilder av gitarer med den slitasjen etterfulgt av en kommentar på hvor fort det ble funnet. Spørsmålet er vel da hvor mange ble sett uten den slitasjen på veien ...

Har du mer popcorn Germanium ? :lol:

 

mj_popcorn.gif

Hele saken er ingen big deal, det var bare uheldig timing, siden jeg grudde meg til å legge ut flere instrumenter på Finn, mye fordi jeg blir dritlei hele opplegget når det dukker opp folk som bestemmer og ombestemmer seg i hytt og gevær. Det er ikke verre enn at jeg gikk fra det hele med å synes at du er en dust, og at jeg nå synes du er en større dust. 

Forresten, jmf, popcorn: Vi har et ord, nå i internettalderen, for folk som prøver å være deltaker og tilskuer samtidig: Troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcornmemet var en snill måte og si at diskusjonen er under oppsikt men nå må jeg ta på den strenge moderatorhatten og minne på retningslinjene: 


§8. Saklighet - personangrep
Innhold som publiseres på Gitarnorge skal være av saklig art. Det forbudt med innhold, herunder personangrep og lignende som kan oppfattes som sjikane eller lignende mot enkeltpersoner eller grupper.
 

Dette er en moderatorpost. Reaksjoner tas på PM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det stor sett følger med men det er ikke allid, ville bare presisere at det var komplett.

.

6 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Det ser ikke ut til at du har forstått at denne tråden var en diskusjon, med flere poster fra meg og andre, før du entret den også. Tråden begynte med et annet fokus enn detaljene i byttedealen vår, den begynte med en forespørsel om verdivurdering. Da var det ingen hensikt å bringe på bane verken min gitar eller mellomlegget ditt.

Eller kanskje du bare ikke gadd å lese tråden før du fant ut at her var det nødvendig å presentere din side av saken.

Du hadde nevnt både mellomlegg, irriatsjon, merke på gitaren din før eg svarte.....

Grunnen til at eg valgte å kommentere var at du virket irritert , noe eg så liten grunn til og at folk mente eg hadde vært sutrete noe eg og så liten grunn til å mene.Derfor tenkte eg folk kanskje var interessert i å høre begge sider av saken. Ser ikke helt hvorfor du har så problemer med det ...

Når det kommer til denne meningen din på at man MÅ spørre om bilder først før man kommer med så mye som et eventuelt aktuelt forslag , selv om man vet hvilken model og finish det er snakk om så er eg uenig der. Det er åpenbart at på et tidspunkt må bilder sees også må vi ta det derifra men ser ikke problemer med å komme med et eventuelt bytteforslag og spørre om det kan være interessant før vi tar det videre. 

Er du pirkete angående grunnen for å trekke seg så ser eg og forskjellen , men etter min mening når man ser normalt på det så er det ikke mye forskjell.

6 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Ja, jeg skulle selvsagt ha forespurt om vekt og weight relief på gitaren aller først, men tanken slo meg ikke. Da jeg kom på det, beklagde jeg----to ganger---mens du reagerte på bildene med å surke over hvordan gitaren så ut, som om det var jeg som hadde gjort noe feil. Så kom det senere en bisarr mail der du først forhandlet i et avsnitt om du ville få originalpickupene med gitaren eller ikke, før du mot slutten av mailen kansellerte hele greia, siden det merket var så stygt. 

Hadde kanskje ikke trengt å spørre om pickupene når eg og trakk meg men ,det var kanskje og litt ren nyskjerriget etter å ha sett bildene, men men,  ser ikke det som et stort problem , å kalle det bisarr er vel å ta litt i Eg har aldri sutret over bildene og sagt det var du som gjorde noe feil , det kom jo fram at den var sånn når du fikk den.  Det blir alltid litt beskjed og ting som må finnes ut av. så det er helt greit og at du ikke slo til pga weight relief og du hadde ingenting å beklage for, for det.

Det eneste du eventuelt har å beklage for er personangrep du kom med, noe du fikk varsel av moderator for.

Popcornbilde var ment som eg spøk til svar til germanium sitt. Det var ikke noe trolling fra meg og tror ikke det var det fra germanium heller. Hvis du mener dialogen vi hadde og har hatt her inne irriterer deg og at det der var trolling da har du ikke sett mye av hva som kan være på nett og finn.no

Tror vi skal være enig om å være uenig her og ønsker deg igjen lykke til videre med salget. 

 

 

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at det kom ut en standard faded på finn nå med en lik slitasje og tenkte eg skulle komme folk i forkjøpet her ...

Nevner igjen,om den slitasjen er normal eller ikke på denne modelen eller andre gitarer spiller liten rolle .Eg liker det ikke og det finnest HAUGEVIS brukte gitarer uten den type slitasje.Kan hende at hadde eg levd med en gitar som hadde det , så hadde det ikke brydd meg men tviler på det...

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.