Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lucid!!!


Byljer

Anbefalte innlegg

Kjøpte en kopi av Centaur Klon i kveld. En Lucid Klon klon, og du hellige jul! Da røyk det et par andre pedaler rett av brettet mitt,et par fra anerkjente Catalinbread. Noen andre som har erfaring med Lucid sine effekter og amper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da... har vurdert både amp og pedaler... Har tatt kontakt med ham to ganger for å forhøre meg litt om priser og muligheter og mulighet til å prøve en amp eller to når jeg er i Trondheim, men fikk aldri svar. Sist gang var det på Messenger så jeg ser jo at han så meldingen ?

Har handlet en del pedaler og amper siden første forsøk på kontakt... så noen handler kan det være at han har gått glipp av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har Lucid Klon og er veldig fornøyd, har også hatt en amp han har bygd : Lucid Vintage 36 (ligger demo på YouTube) den låt også utrolig bra. Har solgt den nå nettop for å gå over til topp og kabinett, nye toppen er også bygd av Lucid og er på vei i posten nå :) Har aldri hatt noe problemer med å ikke få svar selv om det kan gå litt tid av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge snakker vi?

sist jeg forsøkte var 11.november 2015 ?

nå vet jeg nesten ikke... akkurat bestilt meg ny fjøl og vet ikke hvor stor investeringsviljen er hos kona i 2017 og videre... da vi holder på å steke en bolle som er ferdig i februar...

Men er fortsatt nysgjerrig på ampene hans og lurte fælt på om han kunne prise en custom loop/switch pedal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Den ‎20‎.‎12‎.‎2016 at 23.14, hansir84 skrev:

Jeg har Lucid Klon og er veldig fornøyd, har også hatt en amp han har bygd : Lucid Vintage 36 (ligger demo på YouTube) den låt også utrolig bra. Har solgt den nå nettop for å gå over til topp og kabinett, nye toppen er også bygd av Lucid og er på vei i posten nå :) Har aldri hatt noe problemer med å ikke få svar selv om det kan gå litt tid av og til. 

Bumper litt gammel tråd her, men hva betalte du for toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg må innrømme at jeg ble litt overivrig etter kjøpet av klonen av Klon. Pedalen lått rått til å begynne med, men etter litt testing på flere amper kom jeg fram til at Klon tar bort mye bunn og tilfører mye mellomtone. Klarer ikke helt å bonde med den da jeg har en JHS Twin Twelve som gjør noe av det samme, men langt bedre da en har innstilling for bl.a bass.

Er det noen her som har testet en original Klon Centaur? Hvordan oppfører den seg lydmessig? Tar den bort bass og legger til mellomtone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med mellomtonefokus på gitar, men fri meg fra køntribrekk i øvre mellomtone.

Har en Klon jeg har brukt mye. Den har helt klart en mellomtoneheving, men på et annet område og på en annen måte enn f.eks. en Tubescreamer.

Viktig å  huske på at Klonen originalt ble laget for å kutte gjennom på en Twin Reverb med Strat.

Fungerer fint på alle ampene mine gjør den også, og det er det ikke mange OD-pedaler som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den med band kun en gang. Ellers har jeg brukt den hjemme, og det er kanskje det jeg har gjort feil? Husker at lyden jeg fikk i bandsammenheng minnet litt om Tubescreamer'n til han andre gitaristen i bandet. Litt forskjell bar det, men i samme landskap.

Jeg får gi den en sjanse til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.