Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat-anbefaling


Evil_Caprino

Anbefalte innlegg

Hvilken Strat skal man se etter hvis man vil ha en med tykk hals, 9,5 radius og jumbo bånd? Og gjerne litt tung og feit.
Helst i Fender land, kanskje MJT? 
Har hatt 4 eller 5 Strater men blir liksom ikke helt venn med de. Blir liksom litt pinglete.
Mulig jeg ikke er en Strat-mann. Men tenkte å gi dem en sjanse til. Skal vel brukes til blues, classic rock, stoner osv.

Pris rundt 4 - 6K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke egentlig noen Strat-mann, men har hatt mange Strater opp gjennom årene, mest mim og mij. Hadde egentlig gitt opp å finne rett Strat, men så fant jeg en MJT og har ikke sett tilbake: skikkelig feit og fin hals, livlig i lyden og god balanse mellom pickupene. Kjøpte den forøvrig av Germaniumkid her på forumet. 

Om det ikke kom klart frem, anbefaler jeg altså MJT! (Har også en Tele fra samme mann (MJT, ikke Germaniumkid...), og kvaliteten er like god på den)

Endret av Roger Wilco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, WelhavenT skrev:

Hør med Geir Falck. Han kan sette sammen en til deg med dine specs. Øystein i Exeloume har fått både tele og strat derifra med egne specs (har GFalck-tele selv, nyyydelig gitar). 

Skal  sjekkes  ut! Skal  uansett  innom  der  en  tur  snart.  Hva  ligger  de  på i  pris  da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WelhavenT skrev:

Hør med Geir Falck. Han kan sette sammen en til deg med dine specs. Øystein i Exeloume har fått både tele og strat derifra med egne specs (har GFalck-tele selv, nyyydelig gitar). 

Har vært innom der og kikket på et par bygg av Falck og det virker som meget gode kjøp!
Ellers er John Mayer halsen relativt solid. Så en på Finn for noen dager siden.
Har selv hatt en sådan Strat, men, den var ikke fullt så fet som halsen på min CS65. Den ville vært akkurat det du søker etter tror jeg (CS'en altså). Låter som et muskeldyr,har fet hals, men veier ikke voldsomt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.