Web Analytics
Jump to content

Lead gitarist søker band I Kristiansand!

Henna96
 Share

Recommended Posts

Lead gitarist søker band i Kristansand. Jeg er en mann på 20 år som nettopp flyttet fra Stavanger. Jeg har spilt i band i et par-tre år tidligere så har en del sceneerfaring. Jeg har spilt i rundt 7-8 år Jeg er interessert i alt fra blues/jazz til hard rock/melodisk metal. Jeg kan noe teori men har ingen utdannelse innen musikk. Er kreativ, og har inspirasjon fra artister som Paul GIlbert, Nick Johnston, Jeff Beck og mange fler. Jeg er også interessert i å starte et nytt band om det er nødvendig.

• 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By BBH
      Gitarist søker medlemmer til band i Fredrikstad. Jeg har øvingslokale. Jeg er tretten år og har spilt gitar i ca to år.
      Jeg hører mest på:
      Pink Floyd, David Bowie, Beatles, King Gizzard and the Lizard Wizard
    • By Affen
      Erfaren gitarist søker musikere til å starte hobbyband i Kristiansand/omegn. Inspirert av band som Slipknot, Stone Sour, U2, Staind, Neil Young, Alice in Chains, Pearl Jam, Counting Crows etc etc.
      Liker å spille både covers og egne låter.
      Kan være behjelpelig med å skaffe øvingrsom om ønskelig.
    • By Tromme-pappa
      Hei,
      Uerfaren (i alle fall frem til nå) trommepappa søker medlemmer til nytt band. 
      Å spille i band har vært en guttedrøm for meg, som jeg nå skal forsøke å gjøre til virkelighet. Jeg har spilt trommer mer eller mindre hele livet (nå de siste årene, digitale trommer på barnerommet ), og også vært en del av et par band i ungdommen - som aldri varte særlig lenge, Jeg er fremdeles under 40, har så liten selvinnsikt at jeg fremdeles ser på meg selv som ung og lovende, og jeg tenker at det definitivt ikke er for sent å lære. 
      Det jeg ser for meg er å være en del av et band som har det gøy sammen, spiller coverlåter og at vi gjennom det blir bedre og bedre. En del av drømmen er også å kunne spille for folk, så kanske vi også med tiden kan komme dit...??
      Jeg bor i Sandefjord, så dersom du/dere holder til i vestfold (og kanskje Grenland) så er det interessant.

• By OJTheViking
      Tenkte jeg skulle dele litt av den nyeste musikken min!

Prøver å få igang et nytt band (var sist i et band som het Strongwater i perioden 2008-2012), og i den sammenheng har jeg jobbet en del med riff-ideer, låter og tekster. Deler nå tre av en håndfull komplette låter jeg allerede har skrevet, som en indikasjon på stil.

Selv spiller jeg trommer, og har liten erfaring med fysisk gitarspilling. Derfor har jeg utarbeidet ideene mine først i MIDI, og deretter fullført en slags miks i Guitar Pro og EZDrummer (med Drumkit from Hell-utvidelse, selvsagt). Lyden er derfor litt kunstig, men jeg håper låtene likevel høres ut som at de kan bli ekstra tøffe den dagen de spilles på ordentlige instrumenter. For øyeblikket mangler låtene dog vokal og gitarsoloer (solopartiene får gitaristene bryne seg på selv).

Jeg er fortsatt på utkikk etter medlemmer; har hatt litt kontakt med noen folk herfra og derfra, men ingenting er 100% avklart ennå. Vokalen jeg er ute etter bør nok mestre en del growling og screams, men bør også kunne mestre litt melodisk vokal. Så, om der sitter noen ivrige vokalister, gitarister og/eller bassister der ute (uansett etnisitet, kjønn eller legning), ta kontakt om dette skulle være av interesse. Du kan nå meg på e-mail: ojtheviking@mail.com

Her er link til det nye materialet: Armagöddamn [Demo Songs]

P.S.: Jeg holder til i nærheten av Hamar for øyeblikket, og det er der jeg ser for meg at hovedbasen bør stå plassert den første tiden. På sikt, under de rette omstendighetene, kan steder som Oslo vurderes.

• By Affen
      Er en 33 år gammel(!) kar som lager egne låter i poprock/alternativ sjangeren. Melankoli er et stikkord.
      Jeg gir ut min første EP mandag 4 mai.
      Søker backingband, trommis, bassist og evt. en ekstra gitarist. Satser på øvinger, låtskriving evt studioinnspilling.
      Du bør være samarbeidsvillig, stabil, pålitelig og helst min. 25 år gammel. Ingen maksalder. Gamle folk rocker jo best
      Min side på facebook: https://www.facebook.com/stdunstan
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.