Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RobertAllan

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenkte jeg skulle spørre mens jeg husket det.

Har lenge irritert meg over dette, så prøver lykken. Dette er en kort strofe Ritchie Blackmore (deep purple,rainbow,blackmore night etc..) pleide å spille i intro til div låter på Rainbow`s turne i 1976. Han spiller dette på On Stage plata og på diverse bootlegger jeg har. Er overbevist om det er kjent/semi-kjent da publikum stortsett reagerer på det, kunnne tenkt meg å hørt originalen hvis noen vet hvor den er fra.

Jeg er ganske overbevist om at det kommer fra noe klassisk, men dette er kanskje mest fordi jeg vet han har vært og er meget inspirert av klassisk musikk typ bethoven/bach etc.. Men kan egentlig være fra hva som helst. Min far trodde kanskje det var "pour aline", og den starter ganske likt, men i det den går ned til a-moll/e-moll så er den helt anderledes så jeg tror ikke det..

Hadde vært superdupert om DU hadde brukt 26 sekunder av ditt liv og kanskje hjulpet meg litt ;)

Mvh

 

Robert Allan

rit1.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i låta er strofen hentet fra da? vet du det? Jeg vet at "somewhere over the rainbow" ble kreditert på Rainbow On stage og alle andre live plater med de, men de åpnet alltid konsertene med sample av frasen " we`re not in kansas anymore..Over the rainbow" før konsertene, regner dette er ifra musikalen. Syns jeg har hørt den sangen mange ganger men klarer ikke å høre hvor dette er fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.