Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP r8


Roger Wilco

Anbefalte innlegg

Byttet bånd en eller annen gang sikkert. Den er jo 11 år gammel og det står i annonsen at "Gitaren er brukt, og har således litt merker/sår etter dette, men ikke for mye." så det har sikkert vært nødvendig eller en personlig preferanse av en tidligere eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CaptainSexy skrev:

Hipp Hurra! 

Hvis du tenker på ''nibs'' der bindingen ligger over enden på båndene så har denne dette :) 

Hvis jeg ikke misforstår deg helt da :P

Jeg er ikke akkurat noe LP-man, men dæven den der var feit !

Bælfeit! 

Jeg forsøkte meg med en noe klossete norsk oversettelse av fret edge binding, men nibs er det jeg mener, ja. 

Takker for svar, folkens! Jeg visste ikke om de lave nibsa på CS-gitarer. Jeg hadde en 2002-modell (forbanner meg selv for at jeg solgte den), og der var nibsa mye tydeligere enn hva jeg kunne se på bildene her. Skal sjekke når jeg inspiserer gitaren på torsdag. Er gitaren refretet vil vel det kanskje være et argument mot den i utgangspunktet noe stive prisen? Det burde i hver fall vært nevnt i samtale og/eller annonse.

er det ellers noe man bør være obs på med disse gitarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er ikke båndet om etter hva jeg kan se. Det er relativt lett å se om en gitar som originalt har 'nibs' har blitt båndet om, selv om bindingen er 'vintage-tynn'.

Mener at selger frekventerte forumet til VintageGitar da det var aktivt. Holdte på å bytte meg til en CS ES335 mot en R7 for noen år tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjøl en r8 historic icetea burst. Kjøpte min ny i butikk 28k. Ser en som har lagt ut en tilsvarende som min for 21k dersom den ikke er solgt allerede. Dette er dyyyre gitarer så det koster. Men, jeg mener at prisen blir for høy dersom båndene er slitt, en del bruksmerker og uorginale pups. S.D. er bra det assa jøss bevars men de er ikke originale og ikke følger de med heller? Det syns jeg er dumt. Da bør det være godt rom for å diskutere pris mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent pleier Les Paulene fra Customshop å ligge et sted mellom 20 og 25 000, alt etter tilstanden. I så måte ligger nok denne litt øvre ende av skalaen, og formen bør være rimelig god for å rettferdiggjøre dette. Da tenker jeg særlig på båndene, det er jo de som har aller størst praktisk betydning. Jeg er ikke så opptatt av gjensalgsverdien, i og med at jeg ikke bytter gitarer så voldsomt ofte. Da er det jo greit at karen ikke bor så langt unna meg, så jeg kan inspisere. 

Dette blir meget spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No worries ;)

Jeg har ikke hastverk og på ett eller annet tidspunkt vil det nok dukke opp en som skjønner at min er 7-8.000,- billigere (som oftest mer) enn det CR8 generellt koster på verdensmarkedet og innser hvilket kupp det er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.