Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar borte i posten. Igjen.


Affen

Anbefalte innlegg

Jepp , det har skjedd igjen. I desember i fjor kjøpte jeg gitar fra forhandler, posten klarte å surre den vekk.
Spørsmålet er om posten er like medgjørlig med privatpersoner? Har byttet gitar med en kar, min til han er kommet frem (sendte dagen etter han), den jeg skal ha
ligger etter sigende på en terminal, og der har den ligget en uke. Posten vet ikke hvor den er.
Begynner å stole like lite på Posten som på politikere ass.
Hvilke rettigheter har vi i denne saken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsender(han du byttet med) må sende inn krav om at den er tapt/borte der det står hva det er i pakken +++. Legg gjerne inn bilder slik at de finner den. Lite trolig at den bare forsvinner ut av det blå. En så stor sak som en gitar er ett eller annet sted så den dukker nok opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kossoff skrev:

Kva by/terminal?
Kjenner du nokon i nærområdet som kan stikke å leite etter den?

Siste sporing viser terminal på Hamar. Sender bor på Moelv og skal snakke m posten der . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tipper jeg den står i Hamar fortsatt. Posten har ei egen "savnet" gruppe som leter opp forsvunnede pakker. Jeg mistet også en gitar i posten en gang på vei til meg. Den dukket opp til slutt når den ble funnet igjen :) Pakkelappen hadde klistret seg over på en annen pakke(elsykkel faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er etter mi erfaring medgjørlege. Om du kjenner nokon på Hamar, så kan dei sikkert få leite litt på terminalen :) .
Elles er "savna gruppen" som allereie er nemnd her god å ha.

Det som har skjedd er nok at sporingslappen har falt av, fort gjort. Godt tips til neste gong er å skrive adressa på sjølve embalasjen òg. Er pakken først komen inn i postens system, sender dei han til oppgitt adresse, nesten uansett. Så då er det ikkje så farleg om lappen fell av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hurra!
Muligens en liten avsporing, men jeg satser på at det er en relevant erfaring å dele.

Av erfaring vet jeg at det ikke er smart å sette på disse Norgespakkelappene på en litt ruglete plasthardkoffert og regne med at det går bra. Legg en lapp inne i kassa, bruk ekstra tape på pakkelappen. Jeg har opplevd mer enn en gang at pakkelappene løsner og limer seg fast til andre pakker. Bare ment som et tips, jeg pakker selv bedre enn det, men har ved et par anledninger opplevd at pakkelappen rett og slett ikke er "klistrete" nok.

Ingen grunn til å være så sur for det, egentlig. Vi hadde sikkert klaget hvis posten hadde utstyrt lappen med en form for superlim, som hadde gjort det vanskelig å få fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor av i vei, så kan trådem brukes til noe vettugt :)
Veldig sant, pluss som noen skriver, å skrive på navnet og adressen på selve pakken i tillegg. I dette tilfellet var det bare posten som brukte

ekstra lang tid, pluss at jeg fikk litt blandede beskjeder fra kundeservice (ene kundebehandleren sa at den ikke hadde blitt sendt videre fra terminal og de ikke kunne si hvor den var blitt av). Men den kom, og NGD tråd er laget :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.