Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt skrotprosjekt :)


Anbefalte innlegg

5 timer siden, Rottenikken skrev:

Eller jeg kan spørre - Tok du for mange pils før du pakket opp så du var litt vel "ustabil" under utpakking grunnet kanskje litt for mange prosent i promille? 

var nok edru da halsene ankom ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, The Dude skrev:

Ble noen pils ute på fredag , litt utpå kom jeg i prat med en gitarist

( venstrehendt som min sønn )

Temaet penset etterhvert inn på hvorfor vi spiller gitar som vi gjør .

Den dominante hånden ( den du styrer lettest/bruker oftest )  slår på strengene mens den andre tar seg av det ( i våre øyne ) mer avanserte : grep / soloer osv .

Selv hadde han lært å spille på en venstrehånds gitar , men ønsket han heller hadde lært på en høyrehånds ( bedre utvalg i "vanlige" gitarer , skal man dra en låt på et nach ligger det som oftest en høyregitar der )

så derfor

P1030610.jpg

nok en skrotgitar , denne gangen en "høyrevridd"

Så gjenstår det å se om Jr i det hele tatt er interesert i å lære gitar , far har det om ikke annet morsomt med å bygge :)

Venter fremdeles på tele-broen ( bestilte heldigvis flere )

Begge halsene var dårlig pakket og skadet ved ankomst fikk så jeg dem til halv pris ( ca 100 spenn )

En viss fare for at jeg kommer til å kjøpe flere :D

 

 

 

Jeg er selv venstrehendt, men har alltid spilt på vanlige gitarer (forklarer muligens nivået på spillingen, men men...). Jeg hadde virkelig prøvd å få junior til å spille på høyrehendt gitar - det gjør alt lettere, og er mye lettere for han feks å følge youtubevideoer og slikt når han skal begynne å utvide spillehorisonten. Just my 2 cents.

Uansett, dødsfet gitar og herlig initiativ. Masse pappapoeng her.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, The Dude skrev:

Selv hadde han lært å spille på en venstrehånds gitar , men ønsket han heller hadde lært på en høyrehånds 

Skulle jeg også ønske. Bortsett fra at jeg prøvde, lenge, uten fremgang. Så bytta jeg til lefty, og da ble det fart i sakene! Så det er nok ikke noe som fungerer for alle, dessverre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Det er mange kjente venstrehendte gitarister som spiller høyrehendt, fra Mark Knopfler til Robert Fripp, men det er vel flere kjente høyrehendte gitarister som gjør det.

Jeg er også med i den klubben. Ikke at jeg er kjent men. (Untatt på forumet grunnet lang tid og mange innlegg)

Jeg er venstehendt men for meg nytter det ikke å spille på venstrehendt gitar. Jeg må ha høyrehendt gitar. Det er mye jeg gjør med høyre hånd men hvis jeg skal skrive - venstre. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Idag ankom omsider telebro/pickuper .

Fikk frest ut for disse på begge gitarene , under prøvemontering av dem så jeg det var rom nok til 3/4"avrunding istedenfor 1/2" . desto bedre :)

fikk pusset begge kropper og lagt grunning på lefty-kroppen.

Den andre ble med inn til fotoshoot

P1030634.jpg

Modifiserte kontrollplaten så det ble plass til output .

 

Endret av The Dude
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av borax fra ebay gjorde jeg et nytt forsøk med magic marble malingen, prøvde med en liten lunk på vannet og brukte pipetter for å få malingen i .

Bedre resultat enn på søppelcaster prosjektet men fikk fremdeles tildragelser til snerk på malingen når jeg blandet fargene .

Burde kanskje avbrutt forsøket , men heiv istedet gitaren oppi :blush:

Ikke akkurat som på PassionAndWarfare :D

P1030636.jpg

P1030635.jpg

denne biten uten maling var irriterende

P1030638.jpg

og her rant malingen litt

P1030637.jpg

Tror jeg venter på boraxen og tester ut litt mer før jeg prøver den andre . . .

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre med Borax tenker jeg, men du skal heller ikke utelukke at det kan være malingen. Mener jeg nevnte Humbrol og siden jeg ikke husker i farten hvilken du brukte så vet jeg ikke om det er noen spesiell forskjell på de to.

Du er nå uten tvil inne på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Junior kommer på besøk om litt over en uke er jeg litt gira på å få ferdig disse gitarene .

I mangel på borax ble det en omgang til med magicmarble malingen.

Tidligere forsøk med denne har vist at man ikke har særlig lang tid før malingen snerker til , så dette forsøket gikk veldig fort .

Jeg ladet opp 3 pipetter av hver farge som ble påført i raskt tempo før gitaren gikk oppi .

P1030654.jpg

P1030656.jpg

Ville gjerne hatt litt mere hvitt og det ble et par grumsete partier men ikke helt misfornøyd.

Og selvfølgelig : da jeg hang gitaren til tørk dukket post-damen opp med denne :

P1030653.jpg

Kom forresten over denne linken på min leting etter borax :

http://www.health-science-spirit.com/borax.htm

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.