Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffektbrett


Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å bytte ut mitt gode gamle Boss ME-25 brett. Årsak til dette er at jeg synes det til tider låter litt "sterilt" både på ampsimulering og effekter.

Kun tiltenkt hjemmebruk med hodetelefoner. Budsjett ca 2000.

Noen anbefalinger på brett der ute? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være verdt å se etter Boss GT-100, evt GT-001 om du vil ha en desktopversjon.

Bruker selv GT-10 live og er happy med det, regner med GT-100 er et godt skritt opp. Vet dog ikke hvordan den er ift HD500, men jeg testet GT-10 opp mot X3 Live før jeg handlet, og endte opp med GT-10. Husker ikke prisen på GT-001 (ganske ny sak, så ikke mange av dem på bruktmarkedet, men har sett GT-100 i din prisklasse)

Ellers har jeg også sett ElevenRack til 2500 på Finn. Om du ikke trenger pedal-biten så ville jeg vurdert denne om du kommer over en til den prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fremdeles min GT-100 av og til... Testet mot Pod-XT Live, GT-10, og GT-100 synes jeg er et godt hakk opp, men fremdeles har den nok litt å gå på når det gjelder amp-simlering. Effektene er helt topp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar gutter!

Har vurdert både POD og GT-100. Er jeg heldig kan jeg få noe til min prisklasse brukt ser jeg. Er jo bare så sykt mye å velge i, og ønsker helst så bra amp simulering som mulig.
Er ganske usikker på hva som er forskjellen på de forskjellige POD versjonene?
ElevenRack....er ikke den forbaska chvær?

kikket litt på denne: 

Virker jo interessant den også. Pris kan se ut som den blir på rundt-omkring 1500,- Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på de ulike i POD HD-serien er størrelse og funksjoner. Skal såvidt meg bekjent være samme lyder og effekter i alle bretta (mulig det er fler amper/effekter i de større). HD500X er en oppgradert versjon av HD500, men aner ikke hvor mye bedre den er, og om det forsvarer evt differanse i pris.

POD 2.0, XT og X3 er tidligere utgaver, om du tenker på disse også.

ElevenRack (11R) er 48x34x9 cm, så det er jo litt størrelse, men GT-100 og HD500 er også ganske store bokser.

Ingen erfaring med Hotone'n du linker til, men erfaringsmessig når det kommer til slike digitale dingser så får du hva du betaler for, så billigere er stort sett alltid kjipere enn dyrt, men det kan jo også være funksjonalitet det er kjipet inn på, og ikke lydkvalitet. Om du bare trenger noe for å få en amp med litt klang og delay så kan nok en mindre, billigere boks funke fint! Ville isåfall sett etter HD300.

Endret av Duckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gt-001 har alle lydene fra Gt-100, kan fungere som lydkort, er kompakt og ikke dyr. Man kan kun koble til en expression eller to forbrytere (ikke begge samtidig). 

 

Det låter neppe like fint som en Amplifire men gitt grei pris og redigeringsfunksjoner via PC så er det en ok løsning som erstatter for en POD. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-001 er en kjekk liten sak som ikke koster all verdens. Den hotonetingen synes jeg ikke låter helt heldig, for å si det forsiktig. Brukergrensesnittet virker også ganske forferdelig, så den ville jeg styrt unna.

Edit: Når det er snakk om å oppgradere fra ME-25, er jo ME-80 et ganske nærliggende valg. Jeg har hatt en sånn tidligere, og den er ikke dum den. Enkel i bruk, og så er det jo kjekt at den kan gå på batterier. Koster rett over 2000 ny.

Begge disse koster omtrent det samme. Hvis du ikke trenger pedaler ville jeg tatt GT-001.

Endret av denyeverything
La til info
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan óg gå god for GT-001. Kjekk liten boks som gjer det eg treng og litt til. No har eg kjøpt meg Kemper, så bruker den ikkje så mykje lenger, men den er framleis i sekken om eg skal på øving eller på tur. Om du gidd å skru litt, er lydane ganske gode. Effektane er strålande - kjent og kjær Boss-kvalitet! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.