Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt første gitarbygg. Tele-isj


Anbefalte innlegg

Den 1/16/2016 at 21.38, rioi skrev:

Har også begynt å skaffe litt verktøy for jobben. Fikk håndoverfres av dama til jul :)

har også kjøpt router bit med lager på toppen for å frese etter mal.

Neste oppdatering kommer når jeg får begynt på malene.

Bilde 16.01.16 21 01 09.jpg

Bilde 16.01.16 21 01 36.jpg

Hvor handlet du denne biten? Tror den lokale CMT-pusheren i Bergen er vekk og Aurus har gått fra CMT til Triton sine egne (som forøvrig er samme produkt med annet navn), men utvalget er redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Den 28.7.2016 at 9.55, lokmund skrev:

Hvor handlet du denne biten? Tror den lokale CMT-pusheren i Bergen er vekk og Aurus har gått fra CMT til Triton sine egne (som forøvrig er samme produkt med annet navn), men utvalget er redusert.

Biten er kjøpt på Tromas i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med noen bilder. Mye som må gjøres før det blir gitar. Har fått innredet meg et rom jeg kan jobbe i kjelleren på låven hos svigers, noe som forenkler en del. Som dere ser har jeg også noen andre prosjekter pågående. Gammel kommode, bygd av oldefar som pusses opp.

Satte inn en avfukter som står å jobber ned mot 50% luftfuktighet. Har tatt ut noen liter vann for å si det sånn. 

Lagde en avretter/planhøvel av MDF, siden jeg ikke har tilgang på riktig verktøy. Lett å lage og fin måte å spare noen kroner.

Har også jobbet en del i vedskogen i høst. Treverket jeg har skjært i bord tror jeg er selje. Tok ganske lang tid å dele på langs med motorsag, men å kjøpe et sagbruk var visst ikke aktuelt fikk jeg høre ^^, Dette treverket er lagt til tørking på loftet og skal brukes i gitarbygging på sikt. 

Siste bildet er emnet jeg ar tenkt å bygge telecaster av. Importert Amerikansk Lønn som jeg fikk tak i fra hardtre.no. "Planken" er 1.2 m lang og svintung. Merkes at den har høy tetthet.

edit: Ser nå at bildene kom i motsatt rekkefølge i forhold til slik jeg la dem inn.

Bilde 09.10.2016, 15.52.47.jpg

Bilde 09.10.2016, 15.11.55.jpg

Bilde 09.10.2016, 12.42.58.jpg

Bilde 07.09.2016, 19.25.01.jpg

Bilde 28.08.2016, 20.41.20.jpg

Bilde 28.08.2016, 20.41.16.jpg

Endret av rioi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Legger ut litt fler bilder fra høstens skogarbeid. ( Det blir gitarbygging etterhver også altså)

Fangsten denne gangen er rogn. Tips: Ikke legg igjen nyskjærte bord av rogn igjen i bilen og forlat den i en uke. Rogn lukter STERKT! ^^,

20161023_112758.jpg

20161023_114816.jpg

20161023_114822.jpg

Endret av rioi
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.