Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Straymond's gaming-covers


Straymond

Anbefalte innlegg

Jeg har glemt denne i farten. Merkelig at det ikke har kommet andre tilbakemeldinger.

For det første, dette er min nye ringetone!

Her er det mange minner for meg, da barna mine var i rett alder til å se på dette. Har veldig mange episoder på VHS i det store arkivet, og kan teksten på kjenningsmelodien utenat den dag i dag.

Her presenterer St. Raymond et omarbeidet destilat, smekk fullt av diverse referanser, kraftig omarbeidet, men likevel godt gjenkjennelig.  Veldig flott spilt, tett og fint, men jeg hører du ikke er bassist.. :)

Det er nesten så det er for mye på kun et og et halvt minutt, det kommer nye innspark og løsninger før man har rukket å fordøye det forrige, men man kan jo selvsagt høre dette flere ganger. Det å gjenta en god idé flere ganger blir aldri feil.

Det er snakk om ett og et halvt minutt. Liker veldig godt den stemningsfulle introen, og dissonansene på rundt 1.05, for å nevne noe.

Sitter her med et billig headset, men i mine etter hvert slitne ører låter dette veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi om detaljer, og videre smak og behag, noe som blir enda mer ullent.

Satt og tenkte på at Curbow-bassen jeg har her hadde passet veldig bra lydmessig til noen av partiene. Mer spesifikt litt mer strengelyd, litt mer "gitaraktig" bass. Dette er da for all del ikke noen fasit. Liker dypbass, men den bør være definert og stram, og ikke ullen.

Gitarspillingen er jo uhyre presis, men på bass er du her og der litt "off". Nå er jeg kjempekritisk, og jeg er ganske overbevist om at jeg ikke hadde fått det bedre til selv, men etter denne uforbeholdne hyllesten jeg har kommet med tidligere er det jo knapt nok mulig å skryte mer enn det jeg har gjort.
Den eneste øvelsen jeg vet om som løser det der, er å øve. Spille veldig mye bass, og nitrene på timing. Jeg er ikke sikker på at du synes det er fornuftig å bruke tiden din på det.

Som sagt, detaljer, og du faller slettes ikke i "hakkespettbassistfellen", noe mange gitarister preges av. Bra jobba totalt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Den 13.1.2017 at 15.26, Straymond skrev:

4000 lyttoramas! en ærlig takk til de som har trykka seg inn, hørt litt og ikke minst gitt tilbakemelding. setter kjempepris på det :)

Det har du fortjent. Fint arrangert, bra spilt, og i det hele tatt. Som du vet fra før, likte jeg særlig Chip'n Dale- temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den 29.3.2017 at 22.03, AkE skrev:

Genialt! Hvor hadde jeg gjemt den nes konsollen.. 

good man!

Den 29.3.2017 at 23.46, CastorFiber skrev:

Det har du fortjent. Fint arrangert, bra spilt, og i det hele tatt. Som du vet fra før, likte jeg særlig Chip'n Dale- temaet.

takk igjen. jeg håper den gjorde nytten som ringetone ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.