Web Analytics
Jump to content

Amp Sims - What's hot?

Crossroad

Recommended Posts

Har nettopp flyttet til ny leilighet, og som den hyggelige nabo jeg er, så lar jeg ampen stå permanent på øvingslokalet.

Ser etter en hardware-enhet med god lydkvalitet. Lyden er førstepri og jeg vil heller legge penger i noe som er bra, enn å spare penger på noe litt småkjipt. Vil bli brukt til kosespilling (les øving) og litt innspilling. Har forøvrig konvertering, så det er ikke noe absolutt krav til analog-digitaldelen.

GAS-er selvfølgelig på Axe FX, som var det hotteste sist jeg vurderte noe slikt. Er det noe nytt jeg bør vurdere, og er det stor forskjell på førsteutgaven og FX 2?

Spennende at et er flere som konkurerer om samme markedet. En Axe er jo tross alt en ganske stor innvestering, selv brukt.

Kan vel alltids rigge opp noe i Cubase også, men jeg synes fort det blir mye styr med lasting av VST-er. Har hørt mye bra om Scuffham S-Gear.

Hvis effekter har høy prioritet og/eller USB-Audio er påkrevet: Axe-FX2

Er forsterker-sim viktigst: Kemper Profiler

L6 Helix prises omtrent som en Kemper med fotbrett, men om den holder mål i forhold til Kemper og Axe er litt tidlig å si enda.

Atomic Amplifire er bra

Mht gamle modeller så blir ikke lyden i dem dårligere selv om de kanskje kommer til kort i en A/B-test mot den aller ferskeste. Mht Axe-FX ville jeg ikke gå lenger tilbake enn Axe-Ultra, men finner du en slik brukt til gunstig pris er det ikke noe dårlig alternativ.

Takk for tips! Hva går en Axe FX Ultra for på brukten?

Skal fyre opp demo av Bias FX. Litt usikker på om jeg får kjørt line-in etter pedalbrettet. Skulle vel gå ann så lenge jeg har en buffer. Tror Boss sin delay har utgangsimpedans på ca. 1k så det er kanskje akkurat innafor.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.