Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp Sims - What's hot?


Crossroad

Anbefalte innlegg

Har nettopp flyttet til ny leilighet, og som den hyggelige nabo jeg er, så lar jeg ampen stå permanent på øvingslokalet.

Ser etter en hardware-enhet med god lydkvalitet. Lyden er førstepri og jeg vil heller legge penger i noe som er bra, enn å spare penger på noe litt småkjipt. Vil bli brukt til kosespilling (les øving) og litt innspilling. Har forøvrig konvertering, så det er ikke noe absolutt krav til analog-digitaldelen.

GAS-er selvfølgelig på Axe FX, som var det hotteste sist jeg vurderte noe slikt. Er det noe nytt jeg bør vurdere, og er det stor forskjell på førsteutgaven og FX 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis effekter har høy prioritet og/eller USB-Audio er påkrevet: Axe-FX2

Er forsterker-sim viktigst: Kemper Profiler

L6 Helix prises omtrent som en Kemper med fotbrett, men om den holder mål i forhold til Kemper og Axe er litt tidlig å si enda.

Atomic Amplifire er bra

Mht gamle modeller så blir ikke lyden i dem dårligere selv om de kanskje kommer til kort i en A/B-test mot den aller ferskeste. Mht Axe-FX ville jeg ikke gå lenger tilbake enn Axe-Ultra, men finner du en slik brukt til gunstig pris er det ikke noe dårlig alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Hva går en Axe FX Ultra for på brukten?

Skal fyre opp demo av Bias FX. Litt usikker på om jeg får kjørt line-in etter pedalbrettet. Skulle vel gå ann så lenge jeg har en buffer. Tror Boss sin delay har utgangsimpedans på ca. 1k så det er kanskje akkurat innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.