Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisvurdering PRS


Lundebird

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg akkurat en gitar jeg (strengt tatt) ikke trengte, og lurer derfor på om jeg burde vurdere salg av en av de andre i nærmeste fremtid. Dette er ikke en salgsannonse - kun ute etter ca prisverdi. Kommer ikke til å selge med det første. Gitaren er forøvrig kjøpt i Usa, så derfor jeg lurer.

Gitaren det er snakk om er en 1998 PRS CE 22 som ble spesialbestilt med fast bro. Gitaren er en drøm å spille på, og har minimalt med merker (les; ikke plettfri). Halsen er rett og gitaren er intonert. Følger med en original hardcase, og fabrikklappen til gitaren. Legger med noen kjappe bilder. Gitaren er ikke renset i det siste, så ser litt skitten ut, men det er ikke så viktig.

Takk til alle kommentarer!

post-13014-0-79213000-1432754723_thumb.j

post-13014-0-69258700-1432754748_thumb.j

post-13014-0-78412600-1432754765_thumb.j

post-13014-0-38478300-1432754856_thumb.j

post-13014-0-25960000-1432754867_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt kanskje 8-10k, men det er bruktmarkedet som bestemmer.

Om det er snakk om verdibevis er det nok mer.

Hva mener du med verdibevis? :)

Takk for svar. Siden jeg ikke har allverden med kunnskap om PRS.. hva er forskjellen på denne og en CE 24, som ligger priset mellom 10.000 og 14.000? Var iallefall ca 10.000 jeg hadde trodd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Prs CE 24 og 22 er i hovudsak antall bånd, men lurer også på om det sitter ulike pickups på dei.

Verdien på gitaren din er vell ikkje lavere enn CE 24 så vidt eg veit, men eg trur ein skal vera heldig for å få over 10 000kr for den i dagens marked. Trur ein skal vera heldig for å få stort meir enn 8-9000 kr for den i dagens marked

Virker som Prs generelt er temmlig "uhipt" for tida, og DGT som er blandt prs sine mest populære modeller går vell for rundt 12 k på bruktmarkedet

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Prs CE 24 og 22 er i hovudsak antall bånd, men lurer også på om det sitter ulike pickups på dei.

Verdien på gitaren din er vell ikkje lavere enn CE 24 så vidt eg veit, men eg trur ein skal vera heldig for å få over 10 000kr for den i dagens marked. Trur ein skal vera heldig for å få stort meir enn 8-9000 kr for den i dagens marked

Virker som Prs generelt er temmlig "uhipt" for tida, og DGT som er blandt prs sine mest populære modeller går vell for rundt 12 k på bruktmarkedet

Skjønner. Vet at det står i Dragon 2 humbuckere i den, som jeg har hørt er ganske ettertraktede. Høres iallefall gull ut! Men da holder jeg på 10K til eventuelt salg, så lar jeg pruterne gjøre sitt.

Takk til alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok dessverre masse tilbud om bytter mot de " vanvittig verdifulle " asia gitarene ( les ikke Japan produserte) som folk har kjøpt nye for dyr pris i Norge .

Og som de TROR selv er utrolig verdifulle .

Får du 8-9k cash for den SELG !

Uansett meget bra gitar du har . Kunne godt tenkt meg en slik , men har altfor mange gitarer og nær umulig å få solgt noen ( hvis en ikke gir de bort) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok dessverre masse tilbud om bytter mot de " vanvittig verdifulle " asia gitarene ( les ikke Japan produserte) som folk har kjøpt nye for dyr pris i Norge .

Og som de TROR selv er utrolig verdifulle .

Får du 8-9k cash for den SELG !

Uansett meget bra gitar du har . Kunne godt tenkt meg en slik , men har altfor mange gitarer og nær umulig å få solgt noen ( hvis en ikke gir de bort) .

Husker disse CE modellene med bolt on neck lå på finn mellom 12-15000 kroner for 4-5 år siden. I dag er du nok heldig om du får rundt åtte som det blir nevnt over. Når det gjelder dette finn greiene og byttehelvete man må igjennom de første ukene annonsene man legger ut, skjønner jeg det ikke. Er folk fullstendig tomme for penger eller er det så steingode tider at alt kjøpes nytt??? 98% av alle som har kontaktet meg vil bytte uansett hvor billig jeg legger ut utstyretsom skal selges, og selv om jeg skriver at bytte ikke er interessant så har faktisk samme mann prestert å spørre 4 ganger om bytte i noe jallagreier
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det !

Folk kjøper i butikker på AVBETALING eller kredittkort . Hadde ikke butikkene hatt dette hadde salget vært labert der .

Slik det er blitt ( mitt inntrykk i hvert fall) , så er mange nedlesset i mange småregninger i tillegg til de vanlige faste utgiftene .

Da har de rett og slett omtrent ingenting "til overs" etter hver lønning .

Eneste gangene de har noe ekstra er hvis de har betalt for mye skatt ( får penger tilbake) og feriepenger .

Så NÅ snart er det feriepenge tid !

Mange HAR ikke penger men har liggende mye "dritt" de vil kvitte seg med . Så de svarer på lassevis av annonser og håper på napp hos en eller annen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.