Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kropp for hardtail?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg har nada og nix erfaring med hardtail-stratter.

Det meste av strat-kropper og kopier er nok frest for tremolo, men når det spørres etter "hardtail" er det ikke "strat" jeg tenker først på. Det bør være et bra utvalg i markedet av kropper for å bygge gitarmodeller som primært er ment for "hardtail". Ellers har man jo slike som Warmoth m.fl som leverer kropper helt etter kundens ønsker, gjerne hardtail-strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av strat-kropper og kopier er nok frest for tremolo, men når det spørres etter "hardtail" er det ikke "strat" jeg tenker først på. Det bør være et bra utvalg i markedet av kropper for å bygge gitarmodeller som primært er ment for "hardtail". Ellers har man jo slike som Warmoth m.fl som leverer kropper helt etter kundens ønsker, gjerne hardtail-strat.

Og en warmothkropp er 3 stk fender mustang II prismessig. Det blir en dyr hardtail. Jeg lurte på å sette en American standard hardtail på en Telekropp med to humbuckere. Vil en amerikansk Fender hardtail passe på den for å lage noe originalt? (Tenker ikke på telestol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil fungere.

Telecaster deluxe bruker hardtail. De finnes med forskjellig mellomrom mellom strengene, så finn det som passer for deg, og mellomrommet mellom magnetene på pickupene (som også fåes med forskjellige string spacing, som det kalles)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Enda et prosjekt på gang? Med all respekt for trådstarterens iver, men får du fullført noen av alle disse prosjektene du setter i gang Rottenikken?

Jeg har fullført tre gitarere allerede. Så svaret er ja. Ny Fender kropp og plastik (som Fender tonecontrol og plekterbrett) og en Texas Specials i midtposisjon også så er jeg ferdig med fire gitarer. Men den ene er bare til dekorasjon selv om den tok på lommeboka. Den var bryllupsgave til min kone da vi giftet oss. Men hun fikk aldri lært så nå er den bare dekorativ.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefaler jeg deg å handle en rimelig ukulele til fruen. Først kan du kose deg med å gjøre den spillbar ved å sette den opp, og så kan hun spille på den når den har blitt et instrument.

Jeg har fått en ny ide on hva jeg han lage. Neste gitar blir unfinished Tele Hybrid fra warmoth med hardtail og humbuckere i bridgen American standard flatmount. Finishen er det minste problemet for meg. Jeg gjør på samme måte som da jeg lagde pyntekniver. Jeg først farge, pusse pusse pusse, farge en gang til og pusse pusse pusse etc inntil jeg er fornøyd og avslutte med Danish oil. Sandpapir med oppløsning 1200.

Det kommer på 180 dollar med sort plekterbrett med humbucker i bridgen

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet lykken. 270 dollar for kropp med hardtail. Men jeg må borre hull etc myself. I de 270 dollar så er det med finish i gul transperent. Med sort Fender plekterbrett så blir det bra. Jeg setter på american flat mount. Det står at de er produsert på lisens fra Fender akkurat som Warmoth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet lykken. 270 dollar for kropp med hardtail. Men jeg må borre hull etc myself. I de 270 dollar så er det med finish i gul transperent. Med sort Fender plekterbrett så blir det bra. Jeg setter på american flat mount. Det står at de er produsert på lisens fra Fender akkurat som Warmoth.

Da begynner du nesten å nærme deg prisen av en MJT. For 375 dollar+frakt for du en toppkvalitet kropp med omtrent hva du kan ønske deg av Fenderfarger, relic om du vil og routet for hva du måtte trenge av stol.

http://mjtagedfinishes.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.