Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson QuickConnect, bytte humbucker


voivod

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Kan man få tak i løse QuickConnect "kontakter" som gjør det mulig å montere fete humbuckere på en 2013 LP Standard?

Eller er man stuck med Gibsons 3 valg med QuickConnect...?

Suverent hvis noen har svar, eller forslag til kreativ løsning på problemet. :)

Skulle gjerne byttet ut Burstbucker Pro med Suhr Aldrich..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å klippe av quickconnect, avmantle kabel og bare lodde direkte på? Er det kreativ nok løsning? Med på kjøpet får man god og solid koblingspunkt med liten risiko for vaklefeil.

Edit 1

Eller, ser det vel er potene som er utfordring. Kommer man seg ikke til for å lodde på disse?

Edit 2

Googlet bilder av faenskapet. Lodd bare rett på potmeter. Det ville jeg gjort. Kan man risikere at varmen ødelegger den plata alt er på?? I så fall, lodd kjapt..

Endret av SteikBacon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit 2

Googlet bilder av faenskapet. Lodd bare rett på potmeter. Det ville jeg gjort. Kan man risikere at varmen ødelegger den plata alt er på?? I så fall, lodd kjapt..

Eller hva med å kaste ut hele faenskapet som du kaller det og sette inn ett RS-kit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte fra Mouser Electronics, da jeg monterte DiMarzio Superdistortions på min Standard.

Det er Molex kontaktene Gibson bruker, og jeg bestillte følgende:

Kontakthus

http://no.mouser.com/ProductDetail/Molex/51021-0500/?qs=TEDqGy%2b/3mHiLA1ZOQIlOzTg%2blB3f%2b1hCUv5G60ZzHc=

Kontaktpinner

http://no.mouser.com/ProductDetail/Molex/50079-8100/?qs=dvxwXVM4mZUcXazwT3Ylc845CyHfHjVogJsvYHV7O7k=

Bildene på nettsiden ser kanskje litt rare ut, men det er de riktige orginaldelene.

Jeg bestillte i tillegg spesialtangen, som gjør monteringen enkel.

Her er en link til en diskusjon om emnet på MyLesPaul.com:

http://www.mylespaul.com/forums/tonefreaks/210303-why-5-pu-wires-molex-connector-2012-std-2.html

Endret av Max Kudos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så glad i verken hurtigkoblinger og løsninger som gjør at man blir avhengig av kun en produsent, men å påstå at det er "drit"bare fordi om det er en printplate er da vel å ta det litt langt?

Lurer på hvordan en smarttelefon skulle ha sett ut med point- to point- wiring..

Det kan da ikke være noe problem å få loddet på, enten rett på printet, eller ved å klippe av ledninger/finne pluggene i salg et sted.

Har man EMG, kan man benytte ledninger som sitter i gamle stasjonære PC-er. De passer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så glad i verken hurtigkoblinger og løsninger som gjør at man blir avhengig av kun en produsent, men å påstå at det er "drit"bare fordi om det er en printplate er da vel å ta det litt langt?

Nå må du huske på at nå har vi hatt point to point i gitarer i ørti år - kan ikke endre på det vettu

Lurer på hvordan en smarttelefon skulle ha sett ut med point- to point- wiring..

Sånn:

alan%20turing.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.