Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blade R4 G erfaringer?


gitarleik

Anbefalte innlegg

Har sett litt på ein Blade R4 G, nokon som erfaringer med desse?. Så vidt eg har forstått har gitaren levinson pickups som kan både vera passive, booste mid eller low gjennom ein treveisswitch. Nokon som har testa disse? Får man meir tradisjonell strat lyd, eller er man nærmare EMG land med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rh4 i mange år. Disse er laget i blade sin fabrikk i Japan, og er en high end versjon av deres andre gitarer r2 osv..som blir laget i Korea (så vidt jeg vet ...) bare litt info...

Pickupene kan overhode ikke sammenlignes med aktive pickuper ala emg! Det er rett og slett en boost med tre bands eq. Så skulle tro du skulle klare å skvise ut stratty toner. Single coil versjonen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rh4 i mange år. Disse er laget i blade sin fabrikk i Japan, og er en high end versjon av deres andre gitarer r2 osv..som blir laget i Korea (så vidt jeg vet ...) bare litt info...

Pickupene kan overhode ikke sammenlignes med aktive pickuper ala emg! Det er rett og slett en boost med tre bands eq. Så skulle tro du skulle klare å skvise ut stratty toner. Single coil versjonen eller?

Da blei det gitarkjøp.R4 er etter det eg har skjønt modellene om var før rh4, og er etter det eg har høyrt lagd i Sveits. Godt å høyre! Har fått litt info om pickupsa, men må innrømma eg var/er forsatt litt usikker på kva eg vil synes om desse. Fant ut om de låter bra i passive mode, så er jo boosten ein + i forhold til allsidighet. Kan jo skifte dei på sikt om det ikkje er heilt topp, men krysser fingrene sidan vil unngå å bruke så masse meir penger på musikkutstyr den neste tida. Har fått høyra av ein eg kjenner at byggkvaliteten vertfall er knall så satser på at resten også appelerer. Det er S-S-S oppsett på denne ja

Kva synes dere foresten om falcon tremsystemet på blade gitarene? Leste noko om at det ikkje er flytandes og så vidt eg forsto kan ein bruke andre tuninger utan å måtte justera noko.

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det versjonen med " fender" headstock? Jeg vet de tidlige modellene laget i sveits har disse. Hr. Levinson måtte bytte til en annen variant da fender corp. begynnte å knurre :P

Uansett har du nok fått deg en god gitar her ! Grattis :D Jeg har angret litt etter jeg solgte min, men den måtte vike for en Esp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger har slettet annonsen nå, så er faktisk litt usikker. Tenkte ikkje så masse over det når eg såg bilder av den, men trur den hadde fender headstock. Skal sjekke når eg får den i morgen, takk for tipset.

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg var avgårde, med penger i lomma, til den lokale musikkbutikken for å kjøpe meg en ekte Fender (!) telecaster. De hadde en inne, og den prøvde jeg. Fin gitar.

Ved siden av hang det en Blade, og etter å ha spilt både D og G på Fenderen, tok jeg sånn på innskytelse tak i Bladen. Den kostet omtrent det samme, og var en langt bedre gitar på alle måter.

Jeg hadde giret meg opp til å handle min første Fender, men ble betenkt etter å ha testet Bladen. Derfor måtte jeg tenke meg om. Da jeg kom tilbake noen dager etterpå var Bladen solgt. Siden det har jeg spilt på flere.

Nesten ti år etterpå har jeg verken Blade eller Fender telecaster, men det er en annen historie.

Noen ganger kommer man over billige Blade- gitarer. Da er det bare å slå til. Det er godsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilt mye på Sveitsiske Blade og har fortsatt en bekjent som eier en.

Meget bra gitarer! Synes pickupene låter helt greit også.

Det eneste som holdt meg tilbake da jeg vurderte å skaffe meg en var at de så ganske glorete ut :)

Så bra å høyra! Trur det blir ein bra gitar for penga. Likte godt utsjånaden på den eg kjøpte. Gold hardware er vell kanskje litt bling, men synes det passa gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gang en Blade Texas, av en kuk. Da den ankom hadde den bakoverbøyd hals, noe eieren prøvde å vri seg unna ved å spille dum/være seg selv.

Den var ok å spille på, så veldig bra ut og den aktive boosten fungerte kjempebra, men jeg kommer aldri til å kjøpe en Blade igjen. Grunnene til dét er for det første at de ikke har Fender-kompatible neck pockets, og å erstatte en herpa hals hos dem koster en arm og en skank, for det andre at gitaren ikke egentlig låt som en Strat i mine såre ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gang en Blade Texas, av en kuk. Da den ankom hadde den bakoverbøyd hals, noe eieren prøvde å vri seg unna ved å spille dum/være seg selv.

Den var ok å spille på, så veldig bra ut og den aktive boosten fungerte kjempebra, men jeg kommer aldri til å kjøpe en Blade igjen. Grunnene til dét er for det første at de ikke har Fender-kompatible neck pockets, og å erstatte en herpa hals hos dem koster en arm og en skank, for det andre at gitaren ikke egentlig låt som en Strat i mine såre ører.

Blade Texas er ei helt anna greie enn disse som er omtalt i denne tråden.

Ikke i nærheten av Sveits Bladene, skulle bare mangle da prisene er helt noe annet og.

Så kommer du over en ordentlig R4 ville jeg ikke holdt det at du har hatt en Texas mot den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten eit spørsmål eg lurer veldig på. Det kan fort bli veldig aktuelt å bytte pickups på denne i framtida og lurte på om det mulig å bytte til meir tradisjonelle singlecoil og samtidig beholde boost systemet, i og med at eg finner det veldig hendig. Ser jo tyler har midboost i sine gitarer, men veit ikkje om det er samanlignbare systemer.

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.