Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bridge humbucker 2007 Jackson DK2 PRO ?


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en 2007 Japan Jackson DK2 PRO som har HSS oppsett med originale Seymour Duncan pickups .

Har fått satt den opp bra nå så den klinger bra uten forsterker , og halsen er slik jeg liker ( omtrent null båndslitasje og null døde bånd) .

Det er visstnok en JB TB4 i bridge på den .

Denne liker jeg ikke lyden på . Er altfor mye diskant .

Etter reviews skal denne egentlig være bra , men den passer definitivt ikke meg på denne gitaren i hvert fall .

Jeg er litt usikker om det kan være selve pickupen eller elektronikken som gir denne skrikende diskanten .

Har en lignende gitar med en Bill Lawrence L500 som har bra lyd . Men denne har kun en pickup og en gammel 80 s Peavey volumkontroll .

Begge har Licensed FR som er låst .

Er ute eller mildere metal lyd . Lyd lignende til Nuno Bettencort har på 3 sides to every story albumet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på et 250k volumkontroll så har du avrundet diskant iallefall. Syns også at JB har en diskant som låter "hardt"... Uansett Lawrence heter nå Wylde pickups og er ikke så dyr å skaffe. Men jeg syns disse er noenlunne likt voicet som JB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 500k volum . Burde ikke være den da .

Syns det er rart den har så overdrevet hard diskant .

Gitaren har en Maple lyseblå flametopp .

Kan den toppen utgjøre så mye forskjell i lyd ? Tviler sterkt på det selv .

Vekt på 3.5kg .

Har sett diskusjoner om disse " Bill Lawrence" pickupene ja .

Det er visst en haug med meninger om disse ....

Den som er i den andre gitaren er en nyere Bill Lawrence ikke laget av Bill...men uansett låter den bra i den gitaren i hvert fall .

Er Bill and Becky versjonen bedre ? Finner ingen av de på Ebay .

Har en del pickuper liggende :

SD TB4-0726 17.8k

Gibson dirty fingers fra en Explorer 15.4k

SD Dimebucker SH-13

Dimarzio X2N bl.a en fra 1979 ellers flere nyere de er alle ca 15k

Dimarzio N2 neck 6.8k

Dimarzio ukjent 6.3k

Ibanez V7 9.3k

iBANEZ V8 10.4k

Flere "vintage" jeg ikke vet merke på en er 9.8k andre er 13.1k ( muligens fra 80 s Peavey) Bruker en av disse i en Squire og den låter faktisk meget bra på den .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det som er nærmest hva Nuno har i sin gitar, så er en Wilde L500L (ikke XL) svaret.

B&B selger kun direkte fra sin hjemmeside. Det er Becky som styrer sjappa da Bill døde for litt over et år siden.

De er ikke kjappest på å svare på mail og sånn, men ting dukker opp. :)

Har en 500L på vei selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på Wilde siden .

Bestiller muligens en L500L og en XL . K ohm på disse ?

Var nesten skummelt lav pris på de .

SD Dimebucker da ?

Kan den være noe i samma gata som L500L eller XL ?

Ja de er virkelig rimelige. Men kvaliteten er helt topp. De oppgir ikke motstand, men konstruksjonen de bruker gjør at tallene ikke vil si deg mye om output i forhold til en vanlig bucker uansett.

Dimebucker skal være skrekkelig sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk at iallefall L500XL er mye brightere enn JB'ene...

Nå har jeg stort sett hatt JB i Jackson Select gitarer, noe som har fungert utmerket. Har også en i en Explorer, låter bra den også, dog litt mere diskant der så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en L-500XL i Straten, og jeg syntes ikke den var bright i den gitaren :) Så da kan de vel ikke være så veldig hissige i diskanten. Hadde forøvrig R-varianten i neck, knall kombinasjon. Coilsplit på begge via hver sin volumpot, funka helt sjef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.