Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! 08 Les Paul R8


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Flott gitar! Grattis! Jeg har aldri prøvd CS før, hva er egentlig de store forskjellene, kontra en standard? (som man faktisk merker, snakker ikke om feel, groove, mojo osv :-)

  • Halsen er tykkere (til og med R9)
  • Bindingen på halsen er smalere, så båndene er lengere, derfor mindre sjans for at strengene hopper på utsiden av båndene
  • Ikke vektreduksjon (Er vel i tilfelle bare sveitserost-typen)
  • Så er det vel nøyere utvalgt treverk
  • ABR-1 bro
  • Groover deluxe stemmeskruer
  • Vintage trussrod (frem til 2013?)
  • Litt usikker på denne, men tror halsvinkelen er større, siden pickupringene er høyere enn på standard
  • Burstbucker 1 og 2 frem til 2013(?), etter dette så er det vel noen classic 57 eller 59 tror jeg

Sikkert noe jeg har glemt, eller noe jeg tar feil på her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickupringene er nok stort sett bare estetikk mener jeg, og fra og med 2013 så står det Custombuckers i i stedet for Burstbuckers.

Ikke sveitserost, men noen har chambering, da kaldt en "cloud" (CR7/8/9/).

Tror ikke dette med smalere binding og lengre bånd medfører riktighet, men det ser penere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pickupringene er nok stort sett bare estetikk mener jeg, og fra og med 2013 så står det Custombuckers i i stedet for Burstbuckers. Ikke sveitserost, men noen har chambering, da kaldt en "cloud" (CR7/8/9/). Tror ikke dette med smalere binding og lengre bånd medfører riktighet, men det ser penere ut.

Det som er med bredere binding er at tonen kveles litt når strengen kommer ut på bindingen... Ja, noen som har chmbering ja, men de er jo en egen modell, og lages vel ikke så mange av(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gitaren tilbake fra behandling, skaden er knapt sylig, og kan ikke føles. Fikk også tatt en setup på den, så nå spiller den som en drøm. Veldig lav strengehøyde uten båndklirr eller toner som dør ut når man bender :) Tror jeg har fått en "keeper" her :)

EDIT: Her er et bilde fra reparasjonen

post-10124-0-19395800-1420318499_thumb.j

Endret av Mills Kaviar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.