Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt audio-interface (Trenger sårt tips/hjelp!)


Anbefalte innlegg

Hei !

Siden mitt Apogee Duet 2 lydkort bestemte seg for å ta kvelden og siden det er ute av produksjon (jeg hadde den utgaven uten iPod/iPad støtte) får jeg nå pengene tilbake.

Det betyr at jeg har 4k til å kjøpe meg ett nytt lydkort.

Jeg ønsker:

- Lydkortet tar strøm fra bussen (enten thunderbolt eller USB2/3. Ikke Firewire)

- helst 4in/4out (minst 2 XLR-inputs)

- god lydkvalitet

- fantommating til kondismikker

- god støtte med lite trøbbel ved bruk med Mac og Logic.

- Hodetelefonutgang. (denne blir mest brukt)

- max 4000 kroner. Kan strekke meg noen hundrelapper oppover, om nødvendig.

Noen tips? Har ikke fulgt med på utstyrsfronten de siste åra.... :P

Finnes det noe særlig interfaces til bruk med thunderbolt enda, er jo det fint. De portene er jo fint lite brukt på macen min, mens usb-portene er ofte i bruk. Derfor kunne jeg tenkt meg thunderbolt, sånn at jeg slipper å ta ut en eksterndisk for å spille inn.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen firewire-porter på macen min (det er på vei ut). Jeg har 2 USB3-porter som er mye i bruk, samt 2 thunderbolt porter, som desverre sjelden brukes, da det er en ny interface.

Jeg fikk ikke tilbud om nytt erstatningslydkort av nettbutikken da jeg betalte 4090 for mitt apogee duet 2 i fjor. Apogee Duet 2 er borte fra markedet og har blitt erstattet av Apogee Duet iPod/iPad versjonen som er noe annerledes og noe dyrere (litt over 5k)

Jeg har ikke særlig lyst til å kjøpe brukt, da jeg satte veldig stor pris på at jeg hadde mulighet til å reklamere denne gangen. Da vil jeg eventuelt ha muligheten til det om det går noe galt denne gangen også.

Har ikke lyst på Duet igjen, da jeg har fått nye behov (mer inputs). Jeg likte heller ikke breakout kablen på dueten noe særlig. USB-tilkoblingen på lydkortet virket også VELDIG flimsy. Jeg synes rett og slett dueten er litt hyped. Lydkvaliteten er god, men jeg følte ikke jeg fikk det jeg betalte for (4k er dyrt for ett lydkort med kun 2 inputs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det steinberg kortet så jo kjempebra ut ! To hodetelefonutganger med separat volumkontroller og greier! :D

Definitivt notert.

Åssen er lydkvaliteten?

Jeg har ikke prøvd annet lydkort enn Dueten, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg har ører til å høre forskjell på gode og mindre gode lydkort.

Duet 2 er ikke lenger i handelen. Det hadde tre tilkoblinger på toppen av kortet : USB, Breakout kabel og 9V.

Det nye kortet heter Duet 2 for iPad/Mac. Duet for mac/ios osv. alt etter hvor du finner det. Dette kortet har en ny USB-utgang, en egen usb utgang for "midi" og jeg regner med det er noe ekstra elektronikk inni. Kortet har også blitt en tusenlapp dyrere. Jeg synes SÅ VIDT det var verdt pengene når det kostet meg 4090,- men til godt over 5000 kroner, er det definitivt ikke verdt det lenger, for min del iallefall.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det steinberg kortet så jo kjempebra ut ! To hodetelefonutganger med separat volumkontroller og greier! :D

Definitivt notert.

Åssen er lydkvaliteten?

Jeg har ikke prøvd annet lydkort enn Dueten, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg har ører til å høre forskjell på gode og mindre gode lydkort.

Duet 2 er ikke lenger i handelen. Det hadde tre tilkoblinger på toppen av kortet : USB, Breakout kabel og 9V.

Det nye kortet heter Duet 2 for iPad/Mac. Duet for mac/ios osv. alt etter hvor du finner det. Dette kortet har en ny USB-utgang, en egen usb utgang for "midi" og jeg regner med det er noe ekstra elektronikk inni. Kortet har også blitt en tusenlapp dyrere. Jeg synes SÅ VIDT det var verdt pengene når det kostet meg 4090,- men til godt over 5000 kroner, er det definitivt ikke verdt det lenger, for min del iallefall.

Jeg har ikke prøvd det steinbergkortet selv, men har lest fine tester av det. Bla i Musikkpraksis, der det ble sagt at lydkvaliteten var mye bedre enn forventet til denne prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.