Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alsidig gitar


KoalaFighter94

Anbefalte innlegg

Hei, etter en lengre pause er det på tide å spille litt igjen. Min forrige gitar var en Epiphone Les Paul 100 som egentlig var helt jævlig å spille på. Nå er jeg på jakt etter en ny en. Vil ha en som er litt alsidig. Kommer til å spille alt fra U2, Metallica, Beatles og John Mayer. Er åpen for brukt. Sett litt på Telecaster, men er jo så satans mange forskjellige modeller. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Telecaster er noe du føler for, kan jeg si at Fender Baja Tele (Classic Player) absolutt er bang for the buck. Brukt kan du finne dem for rundt 4 lapper. Ellers støttes det som blir sagt her. Alt kan spilles på alt. (Selv om det naturligvis er slik at gitarer egner seg bedre eller dårligere i gitte sammenhenger. ) Kjøp en gitar du liker, så kan du heller "spisse" gitarparken etter hvert som du utvikler evner og preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut Charvel So-Cal, Fender USA Std/Deluxe Stratocaster HSS, og Jackson SL-1(mye dyrere nypris og mange hakk over de to andre nevnte kvalitetsmessig, men her i Norge kan man få disse for en latterlig lav pris på bruktmarkedet.

Alle gode gitarer med humbucker i brua, samt to singlecoils i mid/neck. Allsidige og langt bedre enn din gamle Epi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut Charvel So-Cal, Fender USA Std/Deluxe Stratocaster HSS, og Jackson SL-1(mye dyrere nypris og mange hakk over de to andre nevnte kvalitetsmessig, men her i Norge kan man få disse for en latterlig lav pris på bruktmarkedet.

Alle gode gitarer med humbucker i brua, samt to singlecoils i mid/neck. Allsidige og langt bedre enn din gamle Epi :)

Charvel so cal har en humbucker i bridge og neck... Men KNALL gitar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.