Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitar tips?


Anbefalte innlegg

Hørmh- jeg har et par gitarer jeg skal kvitte meg med i et av de kraftigste "elsk/hat"- segmentene som finnes, nemlig RG550. En gul, og en rød. Pris? 3750 per stk, eller 7k for begge. Detaljer tar vi ev. på PM.

Ellers vil jeg nevne at dette er originaler, og ikke luriumreissuesaker. Begge er født i 198x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erre mulig at Washburn er priset så høyt?

Trodde egentlig det var et billigmerke med bra kvalitet!

Der tok jeg tydeligvis grundig feil.

Kan ikke gi deg noe tips på superstrat siden jeg holder meg til de trauste:

Tele, vanlig Strat, Les Paul og SG.

Jeg har liten erfaring med Washburn som elgitarmerke, men det er absolutt ikke noe mer "billigmerke" enn Yamaha, Ibanez, Peavey etc. De lager gitarer i alle prissegmenter. Jeg har selv en Washburn akustisk gitar, og den selger jeg aldri. Håndlaget Limited edition med heltre gran i lokket. Stor og kraftig lyd, selv om jeg har satt på tynnere strenger enn normalt (tension balanced fra Newtone).

Washburn lager også signaturgitarer, og gitaristen i bandet har en Nuno Bettencourt N4 fra Washburn som er helt gjennomført.

Om du finner en Washburn som passer deg, så skal du ikke være redd for kvaliteten. I Norge har nok likevel ikke merket opparbeidet seg status og mangler gjenkjennelsesfaktoren som mange andre merker har.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også vurdere G&L. På www.glguitars.com finner du en rekke Strat-typer. US-modellene er custom-gitarer der du kan få gitaren som du vil, bl.a. fast stol eller trem. Klikk på Guitars->USA og rull nedover til strat-typene. Du velger options og finish selv. Standardhals er smal og satin matt og veldig spillbar (jeg har to sånne, og små fingre). Masse ulike pickuper, både HB (splittbare) og SC og hybrider - både G&Ls hotte og mer tradisjonelle. Fra 8-10K ferdig importert spesialbestilt via US-forhandler, men noen forhandlere tar inn for lager, hør feks hva ID Musikk i Kristiansand har inne. Du blir garantert fornøyd med kvaliteten.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.