Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Siden det er mange som har peiling på ibanez, suhr , "superstratter" osv her inne, så trenger jeg litt hjelp av dere.

Jeg kjøpte meg en Esp Eclipse II quilted top for en god stund soden. Jeg ble så ivrig når jeg fant eclipsen, siden den hadde akkurat den quilt finishen jeg hadde lett etter lenge, at jeg ikke tenkte på hvor viktig GOD tilgjengelighet over hele gripebrettet er for meg. Jeg elsker LP formen på gitarer, men siden jeg er en relativ lav mann med små hender og korte fingre, så har jeg innsett at Eclipsen og Gibson LP generelt blir for kronglete for solospill for meg.

Så da har jeg tenkt å legge gitaren ut for salg/bytte, og se etter en gitar med god "accessebility" på øvre del av gripebrettet. Siden jeg har eid mest Gibson LP`r og noen eclipser, så trenger jeg tips til en god gitar. Gjerne i "superstratt og ibanez land" eller lignende.

Ibanez og andre "superstrat" merker er forsåvidt ukjent for meg. Har lite erfaring med dem, så jeg trenger tips til gode gitarer til mitt formål. Jeg spiller en del pantera,satriani, ozzy osv.. også shredder jeg litt.

Gitaren bør ha tynn hals. Hvilke gitarer er å anbefale? Siden jeg skal selge/bytte ESP`n, så har jeg ett budsjett på ca 10K, og jeg kjøper helst på bruktmarkedet, for da for jeg mest for penga=)

Setter stor pris på tips!

PS: Jeg har en Washburn BSG custom som er ML formet, og den er helt perfekt for meg med tanke på tilgjengelighet på gripebrettet for solospill. Men de gitarene der går gjerne for 3500-5000 dollar brukt på ebay, og det blir dyrt etter frakt og mva. Dean har jo ett hav av ML`er, men de import modellene er ikke gode i det hele tatt. Dean ML USA er veldig bra, men en ny customshop går litt over budsjettet mitt. Hadde jeg bare funnet en brukt Dean usa ML fra 79-81 her tillands=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, hjølpes. Det er mye rart å anbefale i det landet du legger deg i, og det meste koker vel som alt annet ned til personlig preferanse. Jeg er glad i Ibanez, og det ligger en RGT 220A på finn. Denne har Wizard Prestige hals, og burde da ihvertfall passe preferansen din til tynne halser. Har også kurrante pickuper. Er du heldig så får du kanskje prutet den noe også, den har ligget en stund.

Lenke skjult

Ellers så ligger det en ESP Horizon II FR der også, som også burde passe ganske greit.

Lenke skjult

Bare så det er sagt; jeg har ingenting med noen av gitarene å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erre mulig at Washburn er priset så høyt?

Trodde egentlig det var et billigmerke med bra kvalitet!

Der tok jeg tydeligvis grundig feil.

Kan ikke gi deg noe tips på superstrat siden jeg holder meg til de trauste:

Tele, vanlig Strat, Les Paul og SG.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erre mulig at Washburn er priset så høyt?

Trodde egentlig det var et billigmerke med bra kvalitet!

Der tok jeg tydeligvis grundig feil.

Kan ikke gi deg noe tips på superstrat siden jeg holder meg til de trauste:

Tele, vanlig Strat, Les Paul og SG.

Ja, Washburn dime3 USA koster som faen. De ligger på MINST 3500 dollar, vanligvis 5000 dollar og opptil 7500 dollar. Og da snakker vi brukte gitarer siden washburn KUN produserte dem fra 95 til 2005.. Washburn usa dime`s og washburn BSG er svindyrt, og customshop i høyeste kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Washburn dime3 USA koster som faen. De ligger på MINST 3500 dollar, vanligvis 5000 dollar og opptil 7500 dollar. Og da snakker vi brukte gitarer siden washburn KUN produserte dem fra 95 til 2005.. Washburn usa dime`s og washburn BSG er svindyrt, og customshop i høyeste kvalitet.

Dette kan jeg veldig mye om, for jeg prøver å se etter "røverkjøp" på de gitarene der hver dag. Men en sjelden gang så kan man finne noen til "bare ett par-tre tusen dollars"=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, hjølpes. Det er mye rart å anbefale i det landet du legger deg i, og det meste koker vel som alt annet ned til personlig preferanse. Jeg er glad i Ibanez, og det ligger en RGT 220A på finn. Denne har Wizard Prestige hals, og burde da ihvertfall passe preferansen din til tynne halser. Har også kurrante pickuper. Er du heldig så får du kanskje prutet den noe også, den har ligget en stund.

Lenke skjult

Ellers så ligger det en ESP Horizon II FR der også, som også burde passe ganske greit.

Lenke skjult

Bare så det er sagt; jeg har ingenting med noen av gitarene å gjøre.

Ja, Esp horizon så jo helt genialt ut! Det hadde jeg glemt. Det var det jeg så på før jeg kjøpte eclipsen, men det var ingen på finn. no da. Og siden jeg har schaller floyd på washburn BSG, så tenkte jeg at det ville vært digg uten floyd.. Men floyd er kult!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo veldig lettvint å ha med fast bro siden jeg stemmer ofte ned i C# +40 cents. Har allerede en med Schaller floyd. Men på en annen måte, så gjør det ingenting om den nye gitaren har floyd, for man kan jo sette inn en "Tremo-No" hvis man vil ha fast bro i en floyd gitar.

Åssen Ibanez`er er det som duger da? Mener å ha hørt at RG550 og oppover er greie gitarer? Synd det er så få folk i norge som har sans for ML formet gitarer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at det ikke er helt det du søker etter, men hva med en PRS Custom 22/24?

Det er jo veldig lett spillte gitarer.

Ligger ett par på finn som du sikkert hadde fått prutet ned litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både ESP M-I og M-II, og de er fantastiske. Er absolutt å anbefale, lettspilte og låter knall

Du har ikke tilgang til å se bilder i dette emnet
Hadde en Ibanez rgt6ex også, men den kunne ikke måle seg og ble solgt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall ikke prøv en Suhr modern......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope.. Suhr Modern sug... ballehardt..

Slenger meg på denne. Grusommme gitarer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med små hender synes jeg det viktigste mht å nå alle toner er forholdsvis kort hals (24.5-25.0") og et halsfeste som ikke er for klumpete. Tykkelsen spiller mindre rolle for meg. Selv en feit 50-talls Gibson-hals er grei. Jeg kan slenge meg med på anbefalingen ovenfor av

Lenke skjult
(TAG) mange modeller med kort hals, da helst produsert etter 2007 da han kom med ett nytt slankere feste for halsen. Cobra-modellen lages utelukkende med 24-3/4" hals mens "Atom" og "Bulldog" leveres i flere varianter med 24-3/4" som standard. Andre modeller leveres som 25.5" men kan bestilles i "short" variant. Unntaket er den nye 24-bånds "Angel" modellen som ihvertfall foreløpig bare leveres med 25.5". Selv har jeg en "short drop top" i HSH-utførelse som er min mest allsidige gitar, og en "short classic t", begge med "happy medium" halsprofil som ligner mye på Fender's standard C-shape. Det ligger en flott Atom på finn.no akkurat nå til 16k, men TAG-gitarer er generelt både sjeldne og dyre.

En annen produsent med interessante modeller er

Lenke skjult
. Prismessig er de noe rimeligere enn TAG, men er enda mer sjeldne og finnes sjelden på bruktmarkedet.

Endret av PerH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.