Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - Vox ac4tv


Anbefalte innlegg

Fikk endelig ampen jeg har ønska meg en stund nå. Låter drit!

eller.. det orginale høyttalerelementet låter så som så. Pjaskt, spinkelt og daft. Men med ampdelen koblet i et 212 cab låter det omtrent som ac30'n i mindre format. Helt kurrant sånn sett. Hele poenget for min del var at den var mer mobil enn ac30'n, men skal jeg drasse med meg det ekstra cabbet er jo hele vinninga gått rett til helsikke.

Jeg klarer å leve med denne alene som hybel/små øvinger-amp. Den spiller usannsynlig høyt! Blir ikke akkurat clean når en drar på litt guffe, men det er heller ikke poenget.
Opplegget med 3 knotter: wattjustering, volum og tone er enkelt og supernais. En kan velge mellom 1/2 , 1 og 4 watt.

Satt lett stemninga i huset på 1 watt. Låter fint alene, tar pedaler noenlunde også (hva no enn det betyr). Men den mangler reverb, og det for min del, er en nedtur. Er ikke verre enn at jeg slenger en bakpå etterhvert.

edit: OBS!! Prøvde den først på et lite gutterom. Deisa på litt volum i stua nå og det låter føkkings dritefett uten ekstra cab.

Total vurdering: 7/10 KristianF'er.

2014310_100320142465.jpg

Endret av ØysteinV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en blå ac4 og den låter fett. Hat satt i et 10" celestion fra '67 og TAD rør, noe som hjalp ekstremt mye. Kan ikke si den spiller veldig høyt da =p Har den på fullt i rekkehus-stua mi når jeg klimprer på den for å si det sånn. Naboene har aldri hørt den. (Men nå har jeg også hatt en super reverb og en ac30 på fullt i kjelleren uten klaging og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en blå ac4 og den låter fett. Hat satt i et 10" celestion fra '67 og TAD rør, noe som hjalp ekstremt mye. Kan ikke si den spiller veldig høyt da =p Har den på fullt i rekkehus-stua mi når jeg klimprer på den for å si det sånn. Naboene har aldri hørt den. (Men nå har jeg også hatt en super reverb og en ac30 på fullt i kjelleren uten klaging og da)

Høyt og høyt da.. Ikke så høyt i forhold til ac30'n. Veldig høyt i forhold til muttern som skulle se kveldsnytt.

Får du no mer bass eller "dybde" med det elementet du har nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg er ganske fornøyd med min AC4.

2014823_CIMG0411.JPG

Nå prøver du bare å få oss misunnelige, Gunnar. :-)

Jeg har også (bare) en blå ac4-C1bl. Synes den låter supert i forhold til størrelse og pris. Og for min del er den mer en høylytt nok.

Den kan fort bli for skarp med mine singelcoil-gitarer og mangler en del bass.

Jeg har kuttet en condensator over volum (master regner jeg med), og det hjalp veldig på fylden på lavt volum.

Forsterkeren får også mye mer tyngde gjennom et 12 toms element: har byttet til meg Vintage 30 element som spiller høyere og med mer bass enn den interne 10 tommeren. Vintage 30 er kanskje litt mer "metalisk" i klangen? Tenkte å bygge et "mykt" furukabinett til elementet, kanskje det blir litt rundene lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Gitaristen jeg spiller med i "julebordbandet" på jobben har en sånn VOX AC4TV, og det låter meget bra, uansett hva du sammenligner med. Nå kjører han riktignok fullsize pedalbrett med den.

Jeg mistenker at bassen du savner vil savnes mindre i en bandsammenheng med trommer og bass.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.