Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har tips til bra cleanboost pedal?


morten

Anbefalte innlegg

Jeg har snakka med Steen SKrydstrup, og han sa at den på ingen måte ville farge lyden

^Det var en drøy påstand. Men altså, hva sier man ikke for å kunne ta 3400.-(!) for en føkkings boost! Joa, det er buffer osv meeeeeen..

Så er det vel sånn at ting låter kult så lenge det koster flesk, som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må iallefall belage deg på å kjøre den i loopen. Spiller ingen rolle hvilken boost det er, sålenge den står foran en halvdirty amp så vil resultatet bli deretter.

Skrydstrup er vel forøvrig så bra som det blir, så hvorfor ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Det var en drøy påstand. Men altså, hva sier man ikke for å kunne ta 3400.-(!) for en føkkings boost! Joa, det er buffer osv meeeeeen..

Så er det vel sånn at ting låter kult så lenge det koster flesk, som vanlig.

ja drøy påstand, nå har hverken du eller jeg hørt den ennå, så vi får vente å se! Vet ikke om dere har spilt på amp med solovolum, men det er klart at en røramp vil endre karakter når den boostes, det er ikke det som menes å farge lyden! men det som er poenget mitt er å beholde hovedkarakteristikken fra ampen men med boost! for en røramp er det akkurat den endringen som gjør solotonen! akkurat det lille ekstra for å høres og trenge igjennom mixen i PA`en. Priser på utstyr er jo fiktivt! men jeg velger å tro at Skrydstrup leverer kvalitetsprodukter, og at Steen Skrydstrup ikke kommer med disse påstandene for å selge sine produkter! Dem er i det heletatt elendige på markedsføring! fikk vite om dem igjennom godlyd.no for noen år siden.

ang. pris så er jeg mindre optatt av det! Men må inrømme jeg har sansen for produkter som lages av entusiaster og som legger skjela si i det dem lager og produserer for at musikere skal være fornøyde med lyden og produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundsculpture volcano is where it's at. Volum kontroll vettu, ikke boost! Meeeeen farger sikkert lyden den og ass. Har vært på seminar med Steen, hyggelig kar han ass. Petrucci vakke like nøgd men det er en helt annen story. Skrydstrup is good shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg det rett så vil en booster fungere som gain?

Spiller på en Valve junior, kun volum. Har prøvd såvidt med en dist.pedal, bare level og det ser jo ut til å gjøre nytten. Spørsmålet er jo om det er nok eller om jeg bare skal gå for noe mer, som f.eks en tubescreamer? Har lyst til å holde det enkelt og til røra sålangt der mulig. Er det sånt forsterkeren bør tåle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

min venn har lyst til å finne jobb i Norge, av og til eller en lengre period.
Han har arbeidserfaring i 30 år som en veldig kompetent forsterkerreparatør / særlig rar- forsterkerreparatør / som reparerer : " vacuum tube guitar amplifies ". Han er expert og reparerer i vårt land : Marshall, Engl, Fender,Bogner,Solando, Mesa Boogie, Splawn...
På grunn av en dårlig ekonomisk situasjon i Serbia, vil han ta jobb i Norge.
Vi lurer på : har noen behov til en erfaren forsterkerreparatør og kan vi få deres mening og nyttige tips vedrørende hans lyst ?.

Kont : g_vesic@yahoo.com ! Takk på forhond !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks med en Boss FV-500 volumpedal kan du sette "minimal volume" som burde funke for deg da: http://www.thomann.de/gb/boss_fv500h.htm

Jeg har meget god erfaring med denne løsninga, spesielt på crunch-kanalen. FV-500 i effeksløyfa, satt på 70-80% volum i bak-posisjon. Klampen i bånn på soloer, eller når man trenger å flytte gitaren fram i lydbildet.

Med fuzz, kompressor, tubescreamer og fullrange clean boost av noe slag foran ampen, dekker man et stort område lyd-messig, både til rytme og soloer. Clean boost i effektsløyfa fungerer også fint, men det er fort at ting kommer litt ut av kontroll med denne løsninga, og man presser også sluttrinnet unødig hardt. Ikke alle amper som tåler en ekstra boost på denne måten. Med volum-pedal og en "kutte-løsning" til rytme har man full kontroll.

Endret av allman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er foresten løst! Mini Mesaen ble kjapt levert igjen! Skrydstrup BR1 fungerte forøverig akkurat som forventet, og jeg kunne stille sømmløst volumboost uten noe endring i gainkarakter. Men Mesaen ble ikke helt så fleksibel som jeg hadde tenkt.. uansett tøff amp med tøff lyd, men blir for mye tweaking i livesammenheng for meg. Som sakt har jeg begyndt å tenke lit annerledes og har luktet lit på Kemper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.