Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har tips til bra cleanboost pedal?


morten

Anbefalte innlegg

Ja hadde ting vært enkelt så... alle amper er forskjellige og regaerer forskjellige på forskjellige pedaler også.. så har man forskjellig type gitarer og forskjellig type spillestil samt en del andre faktorer.. Mange tror at de om de kopierer opsettet til en kjendt gitarist så får de samme tone og lyd.. der blir mange skuffet! det som funker for en trenger ikke å funke for andre igjen..

Utfordringen for min del er å finne en boost som ikke farger lyden eller vrenger, da jeg spiller mest clean eller breakupvreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror G-Force'n ikke farger lyden så prøv uten den i signalgangen!

Jeg ville kun brukt den med mikser, syntes den ødela direktesignalet mitt og gikk tilbake

til en gammel Intellifex som funket mye bedre siden du kunne gå analogt igjennom hvis du ikke brukte HUSH'n.

Converterne i tc'n gikk meg på nervene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å være i feil prisklasse, så synes jeg MOOER Pure Boost er fin. Med gain nær 0 og tonekontrollene i nøytral posisjon, så synes jeg den virker temmelig transparent. Men jeg opplever også at jeg ofte ønsker en bitteliten tonejustering ved boost. Det har sikkert med ørets varierende følsomhet for volumendringer ved ulike frekvenser å gjøre.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingenting i mot boost pedaler! om du leser mitt første spørsmål så lurer jeg på om noen har tips til en clean boost som ikke farger lyden, men tar opp volumnivået.. jeg er ikke ute etter overdrive..

Har du anledning til å prøve noen av disse i sløyfa?

Suhr ISO Boost

MXR/CAE MC-401 line driver/boost

MXR Micro amp / Micro amp +

ps. har selv eid en multitone og husker den hendige solo footswitchen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror G-Force'n ikke farger lyden så prøv uten den i signalgangen!

Jeg ville kun brukt den med mikser, syntes den ødela direktesignalet mitt og gikk tilbake

til en gammel Intellifex som funket mye bedre siden du kunne gå analogt igjennom hvis du ikke brukte HUSH'n.

Converterne i tc'n gikk meg på nervene.

Denne tråden handler ikke om G-force! Det som funker for noen funker ikke for andre, for meg handler det først og fremst om enkelt opsett live og lite å drasse på og at ting fungerer. Alle amper er forskjellig og alle efektlooper er forskjellige, jeg bruker kun rene efekter og ikke noe prosessering, og for meg er det en god varm amp lyd som kommer ut av forsterkeren og PA'n. Alle som komenterer lyden sier den er klar god og fin, hva som konverteres eller ikke, digitalt eller analogt, er jeg ikke optatt av,men det som kommer ut av høytalerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en Skrydstrup BR1. har snakka med Skrydstrup og dem sier at den fungerer best om den kjøres i loopen. Den kommer ikke til å farge lyden og den kan gi et volumboost på opp til 25db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man booste, og fremdeles opprettholde clean, og ha masse headroom, så er dette så å si umulig om pedalen ligger før preampsteget. Selvfølgelig avhengig av amp, men å booste før preampsteget er jo bortimot det samme som å skru gain opp.

Enig,

Derfor jeg bruker motorisert mastervolum. Jeg tror ikke at det går an å komme nærmere målet.

Jeg har laget den selv og kostet meg nesten ingenting. Ikke la det bli forvirret av trådløst i videoen.

Det kan gjerne være en enkel, gammeldags bryter på pedalbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en boss blues driver med levelen justert så man får en svak økning i volum. Justerer tone-knoben til samme tone som gitaren og tilfører piiiiiittelitt gain (fordi det gjør så jeg hopper litt frem i mixen). Så kan jeg jo justere den til annet bruk når det måtte trenges. 2 i 1 and all that jazz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.