Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har tips til bra cleanboost pedal?


morten

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en plan om å kjøpe en Mesa Mini. Jeg er vant til å spille på forsterker med solovolum, men det er det ikke på Mesa Mini.

Er det noen som har tips til en clean boost pedal som er transparent og ikke farger lyden. ev om det finnes noen andre alt. til en tostegs volumpedal.. vanlig volumpedal er jeg ikke så komfortabel med å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset! jeg er nødt til å vite at jeg har noen ekstra db å dra på med på soloer for å skjere igjennom, så jeg ikke risikerer å komme høyere og høyere opp på en volumpedal.. må ha et enkelt og cleant opsett når jeg spiller live..og jeg bruker ikke efekkter med expressionpedalfungsjon. Har en volumpedal hjemme, men er ikke komfortabel med å bruke den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å forske på dette en gang, men det var ikke enkelt å fårstå dette i manualen! jeg har jo mulighet til å kjøre like efekter på A/B bank så det hadde jo vært en grei løsning.. en helvetes tykk perm den instruksjonsboka på G-Forcen... hehe en solovolum på den Mini Mesaen hadde gjort livet mitt enklere altså.. er vel en del andre Mesa med solovolum, men fotkontrollene er sikkert ikke kompatible..og den mangler vel en hovedmaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke ute etter en EQ! jeg vil ha den amptonen jeg har, bare mer eller mindre volum. Noe som støyer er ihvertfal helt uaktuelt

Jeg trodde kansje det fantes transparente Boost pedaler av bra kvalitet som kunne ta seg av et volumjump..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EQ er ikke så dumt som det kanskje høres ut som! MXR 10-band f.eks, med alle sliderne på nøytral. Den har en egen gain og volum slidere som da vil gi deg volum opp eller ned. Har brukt MXR 6-band selv, og den er velig nøytral i lyden. Også har du jo da muligheten til å booste mids litt ekstra om du vil det...

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke ute etter en EQ! jeg vil ha den amptonen jeg har, bare mer eller mindre volum. Noe som støyer er ihvertfal helt uaktuelt

Jeg trodde kansje det fantes transparente Boost pedaler av bra kvalitet som kunne ta seg av et volumjump..

Rytmelyd til solo er ikke så fett i bandsammenheng, det er mye bedre å kutte litt bunn og booste litt mids. Du velger jo selv hvor mye du vil kutte og booste, så lyden din trenger ikke å endres radikalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rytmelyd til solo er ikke så fett i bandsammenheng, det er mye bedre å kutte litt bunn og booste litt mids. Du velger jo selv hvor mye du vil kutte og booste, så lyden din trenger ikke å endres radikalt :)

Dette har jeg brukt i mange år! fordi jeg har solovolum på Koch ampen. Dette fungerer enormt bra for meg, og jeg får bestandig komentar på bra klar og fin gitarlyd etter spillejobber om det er noen gitarnerd i salen!

Ser ut som løsningen her blir å bruke volumpedal! jeg liker et enkelt og lett opsett live

Hvordan fungerer den Koko boosten? og hva gjør den? jeg har sett den på Godlyd sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.