Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Dot 335 - Any good?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Heisann

noen som har erfaring med denne?

styrer normalt unna alt av vanlige Epis men for 1500 kr tenkte jeg det kunne være ok som en gitar som bare alltid står framme i lokalet og som man ikke trenger være så nøye med.

orker ikke oppgradere den på noe vis så om den låter helt jævlig og ustemt originalt står jeg nok over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to stk.

For å være helt ærlig.. Jeg brukte dem max en uke, så gikk jeg lei og de ble ståendes, selv om de egentlig passet "stilen" jeg spilte bedre enn andre gitarer jeg hadde. Har man ikke "bedre" gitarer kan jeg se for meg at det er god knall, men mår man har det, så faller Epis ganske kraftig gjennom. Det er gode gitarer til 3000kr og nedover.. Men det er jaggu ikke stort mer enn det. Holdt tuningen greit, men kunne vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik på den tiden da de kosta 4500 ellerno, og syntes det var mye for penga da også! Hvordan kvaliteten er nå i forhold til da aner jeg ikke. Pickupene var ganske platte... Er vel bare å stikke innom nærmeste 4sound og prøve en :)

Evt. spytte i bittelitt mer og gå for en Sheraton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Skal jeg gi noe mer kan jeg like godt gå for en Greco SA el Orville by Gibson ol.

Tror uansett jeg skal innom 4sound til uka og teste litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er samme pickups i både Dot og Sheraton..

However, Dot er en helt grei gitar i sin prisklasse. Halsen på min Dot er mye mer stabil sammenlignet med en OEM hollow jeg hadde tidligere som lå i samme prisleie. Tunerne er fra Grover, og helt greie. Synes den låt pent på clean setting med pickupbryteren i midtposisjon, men jeg bytta uansett pickupene på min.... 1500 for en Dot er ikke noen upris hvis den er høvelig fin i pussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv en Dot ny for ett år siden, har satt inn GFS Retrotron pickups og montert Bigsby på den. Den holder stemminga kjempebra, selv ved bruk

av Bigsbyen. Dette er MYE gitar for pengene! Har prøvd flere , mye dyrere gitarer, men denne er knall! Eneste jeg ikke liker er pickupsene, men

det trenger ikke koste all verden å bytte en eller begge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en sånn ifjor fordi den var "billig".

Min erfaring er at den var vell verdt pengene, men det betyr ikke nødvendigvis at det er en god gitar. Den låt faktisk veldig bra med GFS-pickups, men jeg kom aldri over den "billige" følelsen den hadde. Halsen føltes veldig billig, og det gjorde at jeg ikke hadde noe særlig lyst å spille på den.

Det er mye gitar for pengene, men at den er absolutt verdt 2k betyr ikke at det er en god gitar imo. For min del så var det litt sløsing med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er stor variasjon mellom ulike eksemplarer så jeg tror dette er en modell det kan være lurt å teste mange eksemplarer for å finne den rette. Har en kollega som var usedvanlig heldig med sin, mens andre jeg har tatt i ikke har vært like gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en som jeg solgte for en stund siden, kjøpt ny på 4sound for rundt 3 lapper. Mye gitar for pengene, og for meg et fint supplement til min tele-type. Men jeg spilte lite på den, ikke fordi jeg hadde noe imot den, men fordi interessen gikk mer mot den andre elgitaren min. Min holdt stemmingen bra, men G-strengen (uspunnet) måtte stemmes oftere enn de andre. Enkel i utførelse, men ikke kjip. Min var godt intonert, og veldig lettspilt. en del klirr, men ingenting som hørtes med amp. Liker man den typen gitar, så kan du nesten ikke gjøre feil med et bruktkjøp. Du får omtrent pengene igjen om du vil ha noe annet etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner bare om at "Grover" og Grover ikke er det samme når det gjelder stemmeskruer, selvsagt kun etter min egen erfaring. De "Grover" stemmeskruene som sitter på Eps kan umulig være det samme som man bruker på dyrere gitarer. Jeg har en Epi LP, og jeg stemte og stemt og stemte og... Byttet ut stemmeskruene med noe rimelig GFS, og ble kvitt problemet.

Jeg skjønner ikke at noen er villige til å vanne ut produktnavnet sitt til de grader. Det kan jo tenkes jeg var skikkelig uheldig med originalene. Seks ganger, alle var like ille, og jeg er ikke veldig kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.