Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strøm til MXR M134 to 9v til en 18v?


Anbefalte innlegg

Heisan,

Da har jeg endelig fått skaffet meg en kul chorus pedal, men ser nå at denne trenger 18v strøm, noe jeg ikke har og nekter å betale 4sound 450 kr for. Jeg har sett på forumet før at noen har tipset om at man kan bruke en adapter som fører to 9v til en 18v kabel. Vet noen hvor jeg kan få kjøpt en slik, eller hva det heter?

Og mens jeg allerede stiller spørsmål: Jeg har også kjøpt en TC Repeater, denne trenger 12v 400 mha. Jeg har en trex fueltank som gir 12v 500 mha, funker dette eller er det for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om "ampéretallet" på strømforsyningen er større enn på boksen, da boksen ikke forsyner seg med mer enn den trenger. Omvendt, derimot, kan skape problemer. :)

Jeg har ingen erfaring med å seriekoble slike strømforsyninger, men husk at for å få 18 volt fra to 9-volts utganger, må du seriekoble, og ikke paralellkoble.

Jeg aner som sagt ingenting om det er anbefalt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om "ampéretallet" på strømforsyningen er større enn på boksen, da boksen ikke forsyner seg med mer enn den trenger. Omvendt, derimot, kan skape problemer. :)

Jeg har ingen erfaring med å seriekoble slike strømforsyninger, men husk at for å få 18 volt fra to 9-volts utganger, må du seriekoble, og ikke paralellkoble.

Jeg aner som sagt ingenting om det er anbefalt eller ikke.

Det spiller ingen rolle om "ampéretallet" på strømforsyningen er større enn på boksen, da boksen ikke forsyner seg med mer enn den trenger. Omvendt, derimot, kan skape problemer. :)

Jeg har ingen erfaring med å seriekoble slike strømforsyninger, men husk at for å få 18 volt fra to 9-volts utganger, må du seriekoble, og ikke paralellkoble.

Jeg aner som sagt ingenting om det er anbefalt eller ikke.

Jeg har alltid vært litt forvirret når det kommer til dette, så takk for oppklaringen. :)

Det er egne ledninger å få kjøpt som seriekobler to utganger fra en strømforsyning.

Akuratt det jeg tenker på! Vet du hvor jeg kan få kjøpt en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gitarhuset, jeg vet de har en del ymse kabler som gjør forskjellige ting. :)

Forøvrig, har skikkelig lyst på den pedalen.

Gitarhuset har fast frakt på 145 kr så jeg vil helst unngå å bestille derfra. :P

Google etter "EMG 18V mod" så får du opp masse forslag både med og uten switch. Ganske enkel operasjon :)

Siden du ikke oppgir hvilken chorus dette er, så må du sjekke om den trenger 18V DC eller AC :)

Dette er en MXR M134, den går på DC. Jeg google EMG 18v mod, men den baserer seg på batterier.

Pedalen har plass til to 9v batterier, så da er jeg like langt :P Jeg leter spesifikt etter en løsning hvor jeg kan koble sammen to 9v uttak til et 18v.

Men takk for forslaget i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.