Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenge-høyde! Lav eller høy?


Andersvinden

Anbefalte innlegg

Ja det er en tradeoff.

Lavere action = Mer buzz, kjipere tone, lettere å spille med bra intonasjon.

Høyere action = fetere tone, mye mer punch, vanskeligere å spille med bra intonasjon.

Dette er ytterpunktene, de fleste finner seg et happy medium der de trives.

Jeg liker å justere min action litt og litt høyere med årene egentlig, liker å ha litt motstand.

Hvilken type action man foretrekker går jo også endel på spillestil og sound.

Bruker man mye vreng og spiller sweeparpeggioer og tapper o.l er en lavere action å foretrekke.

Spiller man med mer type bluesy sluttrinnvreng, og mye cleantoner låter høyere action generelt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og skriv strengehøyde. Om du skal skrive feil, vær i alle fall konsekvent.

Anders er på 67.7% "strengehøyde". Jeg synes vi bør være mindre strenge og ta høyde for de resterende 33.3% :P

@ Anders:

Jeg liker også lav strenghøyde, men siden jeg har litt forskjellige gitarer med varierende strenghøyde (til dels som følge av gitarenes forskjellige natur) tenker jeg at det kan være en fordel også - det hjelper meg med å utvikle litt toleranse for variasjon I setup, og i tillegg har jeg da gitarer med forskjellig temperament (tenker ikke tonalt "temperament" her). Utover det er jeg enig i at setup skal være slik du liker det, så da er det jo bare å senke strengene hvis det er det du vil.

Endret av DrJustice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.