Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sabbath/Ozzy


Per

Anbefalte innlegg

Men ser mer på tiden med Ozzy som ekte Sabbath, tiden med Dio som overgangs-Sabbath og tiden med Tony Martin som noe helt eget. Fellestrekket med alle "periodene" er at jeg synes det er kongelig musikk i dem alle.

Nettopp. Musikken forandret seg etterhvert som nye sangere kom med i bandet, og hvis man sammenligner "Black Sabbath" med "Call Of The Wild", så hører man to vidt forskjellige band.

Og til de som mener at Ozzy er Sabbath, bare glem det. Tony Iommi er Black Sabbath, og det eneste elementet med bandet som alltid har vært der, og som alltid har definert musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yngtchie: Iommi er ikke sabbath. Da kunne vi like godt kalt de to soloalbuma til Iommi for Sabbath. Dio passet heller ikke inn i Sabbath. Og den siste tiden der det bare var Iommi igjen, så hørtes det helt for jævlig ut. Det hørtes ut som et love/pop-band fra 80 tallet. Og det er ikke sånn Sabbath skal låte..

Sabbath er enkelt og greit: Ozzy Osbourne, Geezer Butler, Bill Ward og Tony Iommi.

End of story...

blksabbath.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngtchie: Iommi er ikke sabbath.

Jo, Tony Iommi har alltid vært hjernen bak Black Sabbath. Du mener tydeligvis at Never Say Die er mer Black Sabbath enn Heaven And Hell, korrekt?

Man kan si at han er "the mastermind" bak Sabbath, men når man hører samspillet de hadde på tidligste albumene blir det feil å gi cred til en av medlemmene. Soundet og musikken de skapte på den tiden er tidløs. Jeg mistet uansett all respekt for Dio/Sabbath da jeg hørte deres versjon av tittelsangen. Det var til å spy av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si at han er "the mastermind" bak Sabbath, men når man hører samspillet de hadde på tidligste albumene blir det feil å gi cred til en av medlemmene. Soundet og musikken de skapte på den tiden er tidløs. Jeg mistet uansett all respekt for Dio/Sabbath da jeg hørte deres versjon av tittelsangen. Det var til å spy av...

Nå prater jeg mest om original-låtene, ikke om enkelte live-innspillinger. Dessuten synes jeg det virker pussig når man går etter besetning og ikke om selve musikken. Hvem kan med hånda på hjertet si at de foretrekker Never Say Die fremfor plater som Heaven & Hell, eller Cross Purposes for den saks skyld? Er det sånn at Ozzy funker som kvalitetsstempel på hva som helst av musikk? Da skulle vel "Dreamer" vært en skikkelig konge-låt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si at han er "the mastermind" bak Sabbath, men når man hører samspillet de hadde på tidligste albumene blir det feil å gi cred til en av medlemmene. Soundet og musikken de skapte på den tiden er tidløs. Jeg mistet uansett all respekt for Dio/Sabbath da jeg hørte deres versjon av tittelsangen. Det var til å spy av...

Nå prater jeg mest om original-låtene, ikke om enkelte live-innspillinger. Dessuten synes jeg det virker pussig når man går etter besetning og ikke om selve musikken. Hvem kan med hånda på hjertet si at de foretrekker Never Say Die fremfor plater som Heaven & Hell, eller Cross Purposes for den saks skyld? Er det sånn at Ozzy funker som kvalitetsstempel på hva som helst av musikk? Da skulle vel "Dreamer" vært en skikkelig konge-låt...

Det handler jo selvsagt om besetningen som "skaper" musikken. Jeg har sagt tidligere i denne tråden at under Technical Ecstacy og Never Say Die tiden, så var bandet veldig ufokusert. Dopinntaket økte mer og mer. Alt som skulle til var at Ozzy måtte forlate bandet. Da kom Dio inn og innførte sin vokal stil.

Jeg kunne aldri i verden sett for meg Dio gjøre sanger som Children Of The Grave, Sweet Leaf eller Black Sabbath for den saks skyld. Da hadde hele greia blitt altfor pompøst spør du meg. Nei, nå er jeg inne på "både" besetning og musikk... Går det an da? :lol:

Og nei, jeg sier ikke at alt Ozzy tar i blir gull, men at han har lagt igjen et viktig spor etter seg i musikkhistorien. Han var jo ingen supervokalist på samme måte som Dio. Dio var og er en veldig dyktig vokalist, men Ozzy er særegen. Det er det ikke tvil om en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo selvsagt om besetningen som "skaper" musikken. Jeg har sagt tidligere i denne tråden at under Technical Ecstacy og Never Say Die tiden, så var bandet veldig ufokusert. Dopinntaket økte mer og mer. Alt som skulle til var at Ozzy måtte forlate bandet. Da kom Dio inn og innførte sin vokal stil.  

Jeg kunne aldri i verden sett for meg Dio gjøre sanger som Children Of The Grave, Sweet Leaf eller Black Sabbath for den saks skyld. Da hadde hele greia blitt altfor pompøst spør du meg. Nei, nå er jeg inne på "både" besetning og musikk... Går det an da?  :lol:  

Og nei, jeg sier ikke at alt Ozzy tar i blir gull, men at han har lagt igjen et viktig spor etter seg i musikkhistorien. Han var jo ingen supervokalist på samme måte som Dio. Dio var og er en veldig dyktig vokalist, men Ozzy er særegen. Det er det ikke tvil om en gang...

Vet det, men det virker som om mange mener at kun Ozzy var god nok for bandet, dermed basta. Alt med Ozzy var bra, resten var bare møkk.

Det jeg tror er at hvis man bare glemmer at det står 'Black Sabbath' på plata, og kjører i gang Heaven & Hell, Mob Rules, eller Cross Purposes, så vil man oppdage at det er veldig bra musikk. Vil si at "Virtual Death" høres mer ut som Sabbath enn "Johnny Blade", uansett line-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo selvsagt om besetningen som "skaper" musikken. Jeg har sagt tidligere i denne tråden at under Technical Ecstacy og Never Say Die tiden, så var bandet veldig ufokusert. Dopinntaket økte mer og mer. Alt som skulle til var at Ozzy måtte forlate bandet. Da kom Dio inn og innførte sin vokal stil.  

Jeg kunne aldri i verden sett for meg Dio gjøre sanger som Children Of The Grave, Sweet Leaf eller Black Sabbath for den saks skyld. Da hadde hele greia blitt altfor pompøst spør du meg. Nei, nå er jeg inne på "både" besetning og musikk... Går det an da?  :lol:  

Og nei, jeg sier ikke at alt Ozzy tar i blir gull, men at han har lagt igjen et viktig spor etter seg i musikkhistorien. Han var jo ingen supervokalist på samme måte som Dio. Dio var og er en veldig dyktig vokalist, men Ozzy er særegen. Det er det ikke tvil om en gang...

Vet det, men det virker som om mange mener at kun Ozzy var god nok for bandet, dermed basta. Alt med Ozzy var bra, resten var bare møkk.

Det jeg tror er at hvis man bare glemmer at det står 'Black Sabbath' på plata, og kjører i gang Heaven & Hell, Mob Rules, eller Cross Purposes, så vil man oppdage at det er veldig bra musikk. Vil si at "Virtual Death" høres mer ut som Sabbath enn "Johnny Blade", uansett line-up.

Hehe. Din mening, kan ikke argumentere på det. Bare jeg ikke får "Born Again" slengt i fleisen, så er jeg fornøyd ;)

Joda, Heaven & Hell og Mob Rules er solide plater i Sabbath discografien det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.