Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Fender Telecaster 72`Custom


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Denne kom over dammen i dag, Fender American Vintage 72`Telecaster Custom.

2012 modell, så vidt meg bekjent kun laget dette året (sammen med 69`og 72`Thinline og Deluxe)

Har hatt lyst på en slik lenge men siden originalene er for dyre og meksikanerne ikke helt der

er jo dette et godt kompromiss. Meget godt fornøyd!

w9lg.jpg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en '86 japansk utgave av denne for noen år siden. Grei gitar, men widerange buckeren var nesten en vits. Hvordan låter den på denne?

Uansett er den tøffere enn de fleste tog når det kommer til looks! Instant Keef!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en '86 japansk utgave av denne for noen år siden. Grei gitar, men widerange buckeren var nesten en vits. Hvordan låter den på denne?

Uansett er den tøffere enn de fleste tog når det kommer til looks! Instant Keef!

De japanske og meksikanske er strengt tatt en vanlig humbucker wrappa i et større cover. Jeg tipper denne ikke er ulik. Fender sliter med CuNiFe, er visstnok ekstremt vanskelig å få fatt på.

Erindrer å ha lest et sted at AVRI-versjonen er med Alnico5 men tunet på andre måter enn magnet for å låte tett opp til originalen. Jeg vet ikke om de har klart det siden originale Wide Range er langt fra lett å få fatt på men i mine ører låter denne ihvertfall brightere og mer "Hi Fi" (i mangel på bedre ord) enn det jeg har prøvd tidligere på japanske og meksikanske varianter. Balanserer godt med bridgepickup og midtposisjon er instant Keef :)

En liten artikkel (gjemt i review et sted) der Curtis Novak snakker om Wide Range Humbuckers:

http://curtisnovak.com/Articles/GB98.pdf

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De japanske og meksikanske er strengt tatt en vanlig humbucker wrappa i et større cover. Jeg tipper denne ikke er ulik. Fender sliter med CuNiFe, er visstnok ekstremt vanskelig å få fatt på.

Erindrer å ha lest et sted at AVRI-versjonen er med Alnico5 men tunet på andre måter enn magnet for å låte tett opp til originalen. Jeg vet ikke om de har klart det siden originale Wide Range er langt fra lett å få fatt på men i mine ører låter denne ihvertfall brightere og mer "Hi Fi" (i mangel på bedre ord) enn det jeg har prøvd tidligere på japanske og meksikanske varianter. Balanserer godt med bridgepickup og midtposisjon er instant Keef :)

En liten artikkel (gjemt i review et sted) der Curtis Novak snakker om Wide Range Humbuckers:

http://curtisnovak.com/Articles/GB98.pdf

Høres bedre ut uansett. På min var den i hvert fall veldig mørk og muddy, og det var vel hovedgrunnen til at jeg kvittet meg med gitaren. Kjenner at jeg angrer litt nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mørke og muddy lyden fikser du ved å bytte ut 250K volum og tone pot til 1MEG og justere litt på pole-skruene, da blir det "instant hifi crystal clear"

Det er nok samme Wide Range humbucker som sitter i USA og Mex modellene vil jeg tro.

Det hadde vært interessant å få vite verdiene på potmeterne i denne gitaren.

Edit: Flott gitar!

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mørke og muddy lyden fikser du ved å bytte ut 250K volum og tone pot til 1MEG og justere litt på pole-skruene, da blir det "instant hifi crystal clear"

Det er nok samme Wide Range humbucker som sitter i USA og Mex modellene vil jeg tro.

Det hadde vært interessant å få vite verdiene på potmeterne i denne gitaren.

Edit: Flott gitar!

Da har i tilfelle Mex-modellene blitt utsyrt med ny mikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.