Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Unødvendig baljebass


clay

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BlueGrot: Hvorfor 1, 2, 3 egentlig? Synes det er mye lettere å spiller 3, 2, 1 eller I, M, A som det heter :P

'3, 2, 1' ville vært 'A, M, I'.

Ah, jeg mimrer... mine spede barndomsår som klassisk gitarist...

Hva videoen angår var det ganske kult, men jeg skulle likt å høre det med forsterker - det var ikke lett å høre helt hva som foregikk. Det faktum at jeg sitter her med tosidig ørebetennelse kan ha noe med saken å gjøre, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlueGrot: Hvorfor 1, 2, 3 egentlig? Synes det er mye lettere å spiller 3, 2, 1 eller I, M, A som det heter :P

'3, 2, 1' ville vært 'A, M, I'.

Ah, jeg mimrer... mine spede barndomsår som klassisk gitarist...

Hva videoen angår var det ganske kult, men jeg skulle likt å høre det med forsterker - det var ikke lett å høre helt hva som foregikk. Det faktum at jeg sitter her med tosidig ørebetennelse kan ha noe med saken å gjøre, men...

ja,har ikke ampen min hjemme, og lydkortet er litt fucka for tiden saa jeg faar ikke spelt gjennom pcn. saa det ble det som det ble,gitt. en annen gang kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke å sweepe oppover (lysere). Jeg brukte tommelen før men det funket dårlig. Hvordan gjør du det?
tommelen(sporsmaalstegn)(er ikke sporsmaalstegn paa tastene her i thailand). jeg sweeper som regel over fire strenger. og da bruker jeg (fr E-strengen)lillefinger-ringefinger-langefinger-pekefinger og raker opp igjen med langefinger. syns det er den beste metoden for aa komme opp og ned strengene paa kjappest mulig uten aa stresse. hvis det er mer enn en tone per streng saa pleier jeg bare aa kjore hammer-on.

av annet info saa vet jeg at adam nitti bruker tommelen (over tre strenger),kjorer tapping ,og pekefingern paa veien ned. syns det egentlig er slitsomt,men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser ikke å sweepe oppover (lysere). Jeg brukte tommelen før men det funket dårlig. Hvordan gjør du det?
tommelen(sporsmaalstegn)(er ikke sporsmaalstegn paa tastene her i thailand). jeg sweeper som regel over fire strenger. og da bruker jeg (fr E-strengen)lillefinger-ringefinger-langefinger-pekefinger og raker opp igjen med langefinger. syns det er den beste metoden for aa komme opp og ned strengene paa kjappest mulig uten aa stresse. hvis det er mer enn en tone per streng saa pleier jeg bare aa kjore hammer-on.

av annet info saa vet jeg at adam nitti bruker tommelen (over tre strenger),kjorer tapping ,og pekefingern paa veien ned. syns det egentlig er slitsomt,men hver sin smak.

Jeg tror Franck Hermanny, bassisten i Adagio, bruker tommelen begge veier. Og han er mildt sagt ganske god på sweeping... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.