Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av Avisoleringstang - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Tanken er å ta steget opp fra "skarp kniv og dra av med neglene" som er metoden min per i dag. Resultatet blir forsåvidt bra i mine øyne, men det er litt tungvint. Og det kan være trøbbelmatisk når andre enden av en kort ledning allerede er festet på plass nede i eller mellom noe trangt - og det er de jo ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.

Er nå tilbake fra Clas med ny tang. Etter noen kjappe tester ser det ut som denne funker bra. Et minus er at dybdestopperen kun kan reguleres ned til 5mm, som til mitt bruk normalt er litt mye å strippe av, men det er bare å ikke mate ledningen helt inn så går jo det greit. Det jeg la merke til når jeg surfet litt på forskjellige modeller var at ikke alle tar så tynne ledninger som jeg trenger.

Weidmüller ser ut til å være i en noe høyere prisklasse, og Biltema ligger litt ubeleilig til. Et av kriteriene mine var å få den NÅ, over disk, rett i neven klar for umiddelbar bruk - og med clas innen gangavstand så ble det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Man gjør det bedre enn disse fænsi tengene som forsøker å etterligne det veldig nøyaktige grepet vi har i fingrene. Sørg bare for at du har en skikkelig og skarp avbiter til dette bruket, så er det det beste.

Et ekstra tips- ikke bruk tenna. Det gjorde jeg for mange år siden, og det bærer fortennene mine preg av den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.