Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bonamassa... igjen.


Tommern

Anbefalte innlegg

You're way beyond my comprehension dude. Har hørt på videoen en gang til, og syntes fremdeles han spiller jævla bra. Både teknikk og feeling.

Når det er sagt, så er ikke jeg sologitarist. Jeg er vokalist og rytmegitarist, Kan ikke spille soloen på Gubbanoa en gang. Jeg strummer, med Piezo i bridge. Men jeg kan like fullt ha en mening om at JB spiller jævla bra, i likhet med tusenvis av andre som syntes nettopp det.

Og at du da legger deg på et forklaringsnivå som jeg ikke fatter, det bør vel også medføre at det er greit at jeg kan gi uttrykk for at jeg ikke er enig i. Det er antagelig flere slike som meg her inne, enn så avanserte gitarister som deg. Og det er ikke spydig ment, men dønn seriøst. Jeg fatter ikke forklaringa di, på hvorfor SRV spiller så fantastisk på den 12 strengeren, mens JB bare en boring på sin video.

Men det er meg da ... nough said... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder'u eller?

Da foretrekker jeg Bjørn Berge ass.

Problemet jeg har hatt med JB er at soloene han en stund har hørtes ut som han prøver altfor hard å høres ut som Eric Johnsen. Det imponerer kun alle som ikke har hørt nok på Eric Johnsen............ Så den ene live kosnerten på YT og trakk tilbake all dissinga mi av JB. Den konserten er fet. Men det her er rett tilbake til dissing ass. Booooooooring........

Ta deg en stripe å se mannen live, så tror jeg du forandrer mening.Jeg gjorde det i allefall.Så han i Bergen og lars håvard haugen varmet opp.Trodde han skulle slite etter opptredenen til Lars,men han parkerte han så til de grader. Han har nok en del EJ licks her og der men han sier jo selv at han er stor fan av EJ og hvem kan sitte å påstå at de ikke stjeler licks og spillestil fra sine forbilder????

Mannen er en dyktig gitarist, han spiller reint og smakfullt etter min mening og dette kommer virkelig frem når man ser han live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at du da legger deg på et forklaringsnivå som jeg ikke fatter, det bør vel også medføre at det er greit at jeg kan gi uttrykk for at jeg ikke er enig i. Det er antagelig flere slike som meg her inne, enn så avanserte gitarister som deg. Og det er ikke spydig ment, men dønn seriøst. Jeg fatter ikke forklaringa di, på hvorfor SRV spiller så fantastisk på den 12 strengeren, mens JB bare en boring på sin video.

Men det er meg da ... nough said... :)

Point taken. Too much coffee................ sorry, unnskyld!

Er nok bare jeg som har blitt så jævla blasert, bitter og snever på mine gamle dager. Det er også en bieffekt av å gå på musikkskole. Man blir fort så jævla cocky og bedrevitende av sånne musikkskolemiljøer. Hold dere unna den skiten...........

Og nei jeg tror ikke jeg kommer til å forandre mening av å se JB live ass. Det er ikke der det ligger. Det blir altfor "nice" for meg. Hele pakka. Alt er greit liksom. Greie låter, med grei vokal og greie soloer osv osv. Det ække det jeg vil høre. Jeg vil høre en ny Cliffs of Dover. En ny Eruption. En ny Black Star. En ny Tin Pan Alley. En ny Purple Haze. En ny Still Got The Blues. Et eller annet unikt som blåser huet av deg og får deg til å sitte igjen med "hva i helvete var det de"r! Jeg vil at han skal dra på dypdykk inn i sjela si å og da opp og brette ut sine innerste følelser og komme opp med noe som parkerer hele gitarverdenen. Jeg føler ikke han er helt der enda. Når han kommer dit skal jeg kjøpe skiva og kanskje en billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sprørs vel hva man skal sammenlikne JB med? Forventer du en ny Hendrix? Eller er han et positivt innslag i dagens popmarked?

Hvis du skal gå rundt å kalle deg gitarhelt så forventer jeg noe litt mer enn "nice" ass. Men det har kanskje mer med de som markedsfører JB enn ham selv å gjøre. Eller kanskje bare jeg som får mark av sånn markedsføring. Som sagt jeg legger meg flat til Tommer'n og har sagt unnskyld. Hva mer vil du jeg skal gjøre. Reise opp å sug'n mens jeg sweeppicker Am7+13 og spikker en Custom Tattoocaster uta av et furu hjørneskap?

Endret av Gluke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største problem med Bonamassa er at han ter seg som en skikkelig douchebag. Nå har jeg vel og merke ikke sett noen dybdeintervjuer med ham, men dress, scvæær klokke og solbriller funker bare ikke for meg. Jada jada, jeg burde ikke bry meg om denslags og det vet jeg, men i en eller annen grad så bryr det oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er akkurat et eksempel på sånn jeg ikke skjønner med folk som digger JB. Han spiller en Purple cover. Helt greit, liksom. Jeg har sett Purple live med Blackmore og Jon Lord. Det var mye fetere ass. I'm not gettin it.................

Når det er sagt så sier alle jeg kjenner som har møtt ham at han er en kul kar ass. Og ikke en douchebag at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle intervjuer fremstår han som veldig jordnær og hyggelig, i tillegg er han gearfreak på høyde med de beste av oss forumwankere... :)

Jepp men han spiller ikke noe som ikke du kunne gjort bedre vettu.........

Jeg er sikkert bare sjalu fordi han har en egen signatur Fuzzface. Hmmmmm, når vi snakker om fuzz noen som har prøvd den. Hmmmmmmmmm GAS anyone?

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp men han spiller ikke noe som ikke du kunne gjort bedre vettu.........

Haha, tror ikke det gitt.

Jeg får ikke bakoversveis av platene hans, men var moro å se live, han leverer varene. Og fyren jobber og står på utrolig hardt, det skal han ha.

Men han må vel det får å betale ned 3 stk 59' og 1stk 60' Les Paul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper selvsagt at jeg tar feil når det gjelder hvor vidt han er en douchebag eller ikke. Men for meg så fremstår han som en fyr som prøver for hardt, men det kan like gjerne være apparatet rundt ham og ikke han selv som person. :)

Når det er sagt så er det uansett kult at noen med denne type musikk klarer å komme seg opp og frem i dagens pop-musikk-verden.

Endret av Ibanez Prestige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er akkurat et eksempel på sånn jeg ikke skjønner med folk som digger JB. Han spiller en Purple cover. Helt greit, liksom. Jeg har sett Purple live med Blackmore og Jon Lord. Det var mye fetere ass. I'm not gettin it.................

Når det er sagt så sier alle jeg kjenner som har møtt ham at han er en kul kar ass. Og ikke en douchebag at all.

Deep Purple MKIIc, Oslo Spektrum 15.11.1993?

Sjelden at jeg synes covere er spesielt bra, men den versjonen jeg posta av Lazy mener jeg er dritbra! Synes Bonamassa gjør seg som Blackmore jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.