Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bonamassa... igjen.


Tommern

Anbefalte innlegg

Kødder'u eller?

Da foretrekker jeg Bjørn Berge ass.

Problemet jeg har hatt med JB er at soloene han en stund har hørtes ut som han prøver altfor hard å høres ut som Eric Johnsen. Det imponerer kun alle som ikke har hørt nok på Eric Johnsen............ Så den ene live kosnerten på YT og trakk tilbake all dissinga mi av JB. Den konserten er fet. Men det her er rett tilbake til dissing ass. Booooooooring........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit, at ikke alle er enige om alt, og liker bare de samme greiene.... :P

Jo men det handler ganske mye om hva du har av referanser ass. For meg er f.eks. EVH en gitarhelt. Sjekk ut "beat it" soloen. Den er faen meg helt insane og midt inne i en poplåt av MJ liksom. WTF! Joe Bonamassa fremstår som en gitarhelt by design. Det er ikke helt samme greia. Videoen over er helt grei men der er ikke hårreisende gåsehud shit eller noe man ikke fikser med litt øving.

Han dude'n her stakk innom MTV unplugged og fikk Satriani til å fremstå som en talentløs klovn. Det er imponerende og en av de feteste unplugged sessions ever:

http://youtu.be/xCDT5b6Bv3A

Når JB gjør noe tilsvarende skal jeg også vurdere å kalle han en gitarhelt og kanskje kjøpe en av skivene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Fett det der. Men det blir vel litt som å sammenligne pærer og bananer...

La meg si det slik.... Jeg brukte ikke veldig lang tid på å kvalitetssikre åpninga på denne tråden. Ringte ingen venner, lyttet kun én gang, syntes det låt fint, og smokka'n på nett. Færi ærbe, spontant.

Og rectum er som kjent delt midt på... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Fett det der. Men det blir vel litt som å sammenligne pærer og bananer...

Ikke helt ass. Det blir som å sammenligne en vanvittig stor saftig fet deilig pære med en litt mindre og ikke helt moden pære..........

Jeg hadde så inderlig ønsket at BCC skulle være det feteste ever og at JB skulle ta det siste steget opp til noe virkelig stort, men supergrupper lever desverre så utrolig skjelden opp til forventningene. Men the best is still to come. Gutten er jo ikke sååååå gammal.......... one day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluke: synes du snubler veldig i argumentasjonen her... min mening er bedre enn din osv... så da kan jeg bare disse din mening siden min mening er så forbanna stor.

Helt ærlig... til tross for at jeg digger SRV, så synes jeg ikke akkurat at den videoen var spesielt mye fetere enn Tommerns JB video og ingen fikk Satriani til å framstå som noen amatør... SRV hadde også sine inspirasjoner... Hendrix også...

Jeg digger Joe Bonamassa og har vel nesten alt han har gitt ut. Har mine preferanser for hva som er best i den samlingen selvsagt... Hadde du vært inne på noe med at han er bare en EJ wannabe, så hadde jeg nok gått fort lei, men sånn ca. hver eneste plate er forskjellig selv om en selvsagt kan høre at Joe Bonamassa ligger til grunn. Vis til en artist eller ett band som ikke gjør det.

Han bruker ofte en teknikk som han er temmelig åpen om er EJ all the way, men han viser mye mer enn bare EJ... og høres egentlig veldig lite ut som EJ tross alt... men din mening er vel en fet pære mot min umodne, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg la som nevnt ikke så veldig mye i det. Syntes bare det var fint, og JB i en litt annen forpakning enn hva jeg har sett tidligere.

Det er du som adresserte tråden til alle som snakker skit om JB, altså meg. Da får du holde deg for god til å bli snurt bare fordi jeg ikke blir nevneverdig imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluke: synes du snubler veldig i argumentasjonen her... min mening er bedre enn din osv... så da kan jeg bare disse din mening siden min mening er så forbanna stor.

Helt ærlig... til tross for at jeg digger SRV, så synes jeg ikke akkurat at den videoen var spesielt mye fetere enn Tommerns JB video og ingen fikk Satriani til å framstå som noen amatør... SRV hadde også sine inspirasjoner... Hendrix også...

Jeg digger Joe Bonamassa og har vel nesten alt han har gitt ut. Har mine preferanser for hva som er best i den samlingen selvsagt... Hadde du vært inne på noe med at han er bare en EJ wannabe, så hadde jeg nok gått fort lei, men sånn ca. hver eneste plate er forskjellig selv om en selvsagt kan høre at Joe Bonamassa ligger til grunn. Vis til en artist eller ett band som ikke gjør det.

Han bruker ofte en teknikk som han er temmelig åpen om er EJ all the way, men han viser mye mer enn bare EJ... og høres egentlig veldig lite ut som EJ tross alt... men din mening er vel en fet pære mot min umodne, så...

Det ække alt her i verden som handler om smak ass. Og poenget her er ikke om jeg liker JB eller ikke. Jeg nevnte EJ kun fordi i alle klippene jeg har blitt presenetert, av JB fanboys som har prøvd å overbevise meg om at han er noe spes, har han spilt som en relativt grei EJ ripoff. Det imponerer ingen som har hørt litt på EJ.

Jeg tok frem SRV sin unplugged konsert som et eksempel på en el gitarist som leverer en EPISK akustik fremførelse som i hele den gitarspillende verden blir sett på som en av de absolutt beste MTV unplugged konserter noen gang. Kanskje kun forbigått av Eric Clapton sin hjerteskjærende fremførelse av Tears in Heaven. Og han fikk faktisk Satriani til å fremstå som en klovn. Men hvem ville ikke gjordt det ved siden av SRV på 12 strenger? Men de var kun fordi det var den første jeg kom på i farten som viser hvordan det kan gjøres.

Bra/dårlig er ikke nødvendighvis det samme som liker/liker ikke. Det er da masse bra folk jeg ikke gidder å høre på. Det er også en masse helt ok folk som JB som jeg gidder å høre å hvis det er bra som Bacon Theather dvd'en. Hvis ikke du har orden på hvordan skikkelig bra høre ut så blir'u imponert av hva som helst vettu..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som adresserte tråden til alle som snakker skit om JB, altså meg. Da får du holde deg for god til å bli snurt bare fordi jeg ikke blir nevneverdig imponert.

Jeg er da ikke snurt? Hvor har du det fra?

At jeg ikke gidder å gå inn i en dypere diskusjon med deg, fordi du er uenig med meg, betyr da ikke at jeg er snurt... :D

Edit : Ser at du konkluderer med at jeg adresserte denne spesielt til deg. Det er en misforståelse, jeg tenkte ikke noen spesielle i det hele tatt. Jeg har bare lagt merke til at noen disser ham fra tid til annen, uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Jeg er heller ikke spesielt fan, jeg bare syntes han er dyktig. Vakke mer mystisk enn som så.....

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lagt merke til at noen disser ham fra tid til annen, uten at jeg helt har skjønt hvorfor.

Jeps, men jeg er en av dem vettu. Og har gjordt et forsøk på å forklare deg hvorfor men du mer opptatt av å fortelle meg at vi er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.