Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Improvisert solo


eXX0n

Anbefalte innlegg

Siden du allerede har fått mange positive kommentarer, så kan jeg like godt skrive det jeg mener..

Dette her var ikke bra. Timinga var helt feil og halvparten av tonene passet på noen måte ikke inn.

Jeg vil råde deg til å sette ned tempoet på spillingen din litt. Det virker som om du lider av "speeditis", som som kort sagt vil si at fingrene dine ikke lystrer tempoet du forsøker å spille i.

Ellers så har du attitude og tør å dra på, det skal du ha for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var noen kule partier her, men skulle gjerne hørt deg spille over samme tracket, bare saktere :) Noen av skalaene passet ikke helt til akkordrekkefølgen. Det hadde vært noro å høre en "komponert" melodisk solo over dette. For som andre har sagt: Det høres ut som du spiller litt fortere enn det som blir jevnt. Husk at oftere høres det bedre ut om man ikke "sliter". Men det var en del kul spilling her, og ikke tvil om at det går ganske bra unna når du spiller. Hadde som sagt vært moro å hørt en versjon hvor du var på kanten av hvor fort du kan spille, men ikke over den. Hadde det vært noen mulighet for å spille inn en "slow" solo, og kanskje se på vibratoen din? Rett og slett litt mollpentatonisk, og bendinger over flere toner, med mer vekt på vibrato?

Tøft at du poster, det er med tilbakemeldinger man utvikler seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for ALL kritikk! Men jeg må komentere, jeg hadde ingen anelse om hvilken skala jeg egenlig skulle spille :P og jeg veit at det er MANGE toner som ikke passer inn...som sagt så var dette andre gangen jeg lekte meg med dette backing tracket :P hehe... Tracket fant jeg på http://www.guitarbt.com/ ... hastigheten på spillinga mi er det MANGE som komenterer...jeg veit ikke hvor det kommer fra, kanskje det kommer av ADHD'en min :P hehe..

EDIT: ja jeg veit timinga er feil noen ganger, men jeg fikk ikke det helt til å stemme overens i Cubase, men det var første gangen jeg brukte det proget. og da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å finne skikkelig ut av toneart/skalaer før du begir deg utpå. Jeg hører at du liker pentaton-idéene, men de gjør seg sjelden i feil toneart (med mindre du begynner å drive med modale greier, men det var nok ikke målet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det som er nevnt med feil toner etc. synes jeg det er veldig tøft. Fant forresten backingtracket, kan prøve å gjøre noe ut av den jeg og :P

Ellers, når backingtracket heter "NeoClassical Shred", hva tror du det er laget for :P (Altså til de som mente det blei for mye shred)

Edit:

Den går i A moll, står på BT-sia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det som er nevnt med feil toner etc. synes jeg det er veldig tøft. Fant forresten backingtracket, kan prøve å gjøre noe ut av den jeg og :P

Ellers, når backingtracket heter "NeoClassical Shred", hva tror du det er laget for :P (Altså til de som mente det blei for mye shred)

Edit:

Den går i A moll, står på BT-sia ;)

Jeg fant også ut at den går i a-moll i går kveld... Når jeg kommer hjem fra skola i dag(skal spille på Karnevalet her i kveld.. :P ) så kan jeg prøve å spille det inn i A-moll... kanskje jeg skal prøve litt saktere, men det er så gøy å spille fort :P:lol: menne vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av nå folkens,, vi hører jo her at gutten driver med kirketonearter, også kalt "modes".. Leker seg litt utenfor tonearten.. Ingen som sier at man må holde seg til et fast mønster.. Han viser bare at han har en liten jazz-sjel i seg!! Det liker vi!!;) Ut i midt partiet vekslet det mellom eolisk og dorisk hvis jeg ikke tar helt feil.. Syns det låt tøft jeg,, til kirketonearter å være! stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det duket for enda mer smakløs gitarrunk sent på kvelden:

http://www.home.no/emilkm/priv/Pentathlon/...ooManyNotes.wma

Er et par noter der inne som ikke er helt der de skal være (rytmisk sett altså). Ellers kan de som vil klage på smakløst og/eller litt slurvete spill endre klagen til "Haha, du kan spøke du" :P

Lider som kjent av Tumeninotes syndromet, spille så fort jeg kan hele tiden. Noe Biasident uten hell har prøvd å få meg fra. Her er beviset på at han mislyktes.

Edit:

For de som ikke er medlem på GuitarBT: Lastet den opp på YSI.

http://s16.yousendit.com/d.aspx?id=1O78U4P...I82L99NP0KETLPC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.