Web Analytics
Jump to content

Hvor kjøper dere trem-fjørene deres?

Straymond

Recommended Posts

Jeg kjøper som oftest fra stativ, ikke hylle :P

*G'disch!*

har en 7 stemt et trinn ned og det sette litt krav til fjørene.

ser det ligger noen ganske billig ute på nett, men om disse er håndtvinnet av en gammal riskoker i en kjeller i fillipinene og holder deretter så spørs det om det ikke blir noe mer upscale.

Jeg går på resirkuleringsstasjoner, finner gamle barnevogner og tar fjæringen derfra.

Det er gratis. Har gjort det en gang. Det er mange år siden. Fjærene funker fortsatt gitt.

Det er sikkert en annen legering som låter bedre.... Eller ikke.. Fjærene må være sterke nok, punktum.

Edited by Kossoff
  • Like 1

Hvor som helst tror jeg er et bra utgangspunkt. Fjærer koster jo ingenting, så selv om jeg kan få dem gratis på jobben ender jeg opp med å kjøpe dem i en av butikkene til kollegaene våre i andre instrumentforretninger hvis det er nærmere. Akkurat som 9V-batterier og sokker. Jeg kjøper det når jeg trenger det, nærmeste og raskeste sted.

Jeps som Morten velger jeg det nærmeste og det er hos Morten i Sandvika..........

Kjører ikke rundt halve østlandet rundt for et potmeter. Så strenger og andre små parts plukker jeg opp hos Backstage når vi er å lunsjer på BK.