Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintage gitarer og utstyr


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Har en ES355 fra 2012 som gjør akkurat det samme... hele ampen åpner seg og blir enda mer fantastisk enn med mine andre gitarer.

Jeg tar dog ikke med meg 355 ut av huset... det har jeg Les Paul til... og som nevnt tidligere i tråden... when the drummer kicks in...

Derimot skal det være sagt at jeg bestilte ES355 fra butikk og de to første ble sendt tilbake med beskjed om å prøve en gang til for det var dårlig arbeid, antagelig kombinert med dårlig håndtering/transport/oppbevaring.

Binding som var ikke helt i kant, significant limsøl rundt om, rust på binding (det var ikke aged eller VOS) og gitarene hørtes nesten ut som de resonerte i stykker... Den jeg endte opp med er ett smykke med finfin lyd.

Så Custom Shop er ingen garanti på kvalitet... ei heller om det er gammelt. Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn...hvordan utstyret har vært behandlet, var det en god utgave i utgangspunktet... men dersom en er en såkalt "purist" så nekter en seg selv masse snadder.

Selv liker jeg mest det som heller mot det gamle. Trenger ikke være gammelt og skal i allefall ikke være herpet fra fabrikk, men med klare referanser til det klassiske. ES, LP, Strat, Tele... og forsterkere og effekter som også har referanser til gammel storhet. Når det er sagt så digger jeg min Strymon Timeline og sikler litt på Mobius. Lydene er i orden og da er midistyring skikkelig kjekt å ha. Har også en Marshall AFD100 som ikke akkurat henviser til good ol' days, men du verden så morro...

Og en av de gitarene jeg er mest glad i er nettopp min Japse Strat MIJ fra 1992... Klokker inn på 21år i år. Riktignok er all elektronikk oppgradert, men den spiller veldig godt og det er ikke til å legge under en stol at den har masse mojo... den har med andre ord vært med meg fra børjan og aldri sviktet...

Har Eleven Rack for øvesessions i heimen og har kanskje lyst på en Axe FX ett eller annet en gang i tiden... med at den klarer å erstatte rør har jeg niks tro på... Ultra var i sin tid perfekt f.eks... helt til noe bedre kom (Axe-FX II)...

Men at det duger... det har jeg tro på... Skal nok prøves en gang... men jeg kjøper aldri utstyr uprøvd... sånn er det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.