Web Analytics
Gå til innhold
AddiToll

Ernie Ball VP jr: Hvordan skifter man potta?

Anbefalte innlegg

Potten i VP jr'en min har begynt å knatre. Den suger tonen, så jeg har måttet fjerne pedalen for å få god lyd. Må jeg skifte potta da, og hvordan gjør jeg det eventuelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller ikke "spray på". Saken med elektrorens er at jo mindre, jo bedre. En bitteliten dusj er mye bedre enn å "pøse på". Ellers er det verdt et forsøk. Husk å vri fram og tilbake på potmeteret etter at du har sprayet. Virker det ikke, eller bare en kort stund, må du bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor er potta egentlig? Og er det der jeg skal spraye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor er potta egentlig? Og er det der jeg skal spraye?

20121125_VP_Jr_Closeup.jpg

Jag hadde prøvd 'trykkluft på boks' først ... Støv orsaker ofte "Knatring" i 'Potter' ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#1 : Trykkluft på boks ! Hvis det er mye støv oppi der så blir det skikkelig sølete/grøtete hvis man sprayer på noe guffe ...

#2 : CRC 2-26 (eller tilsv) ved behov ... En liten "skvett" holder ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min elektrorens kondenserer, alt annet som bare griser til og legger seg er tull. Ikke bruk det! Husk som Castor sa at du bør vri litt. Lufttrykk er også veldig bra forresten, det bør man bruke aller først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så om jeg prøver med CRC først, så kan det bli grøtete? Har ikke trykkluft akkurat nå :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"CRC" er et merke, ikke et produkt. Bruker du CRC 5-56 ødelegger du potmeterne. Bruker du 2-26, som er beregnet på slik rens, er det et bra produkt.

"Verktøykasse på boks"- produkter egner seg ikke, fordi de blant annet inneholder vann.

Det vil si at du trenger en sprayboks som er beregnet på dette. WD-40 er like ille som 5-56.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6-66 er til båt/marint og skal nok ikke brukes til slikt, nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.