Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knekt hals.....


Sandvik

Anbefalte innlegg

Hei, hva ville dere anbefalt og gjøre med denne gitaren? Ble skadet under frakt av posten... Avsender gjorde visst ikke en god nok jobb i pakkingen vil jeg tro.... Kaste den, få den fikset profesjonelt eller prøve selv?

Uansett, her er noen bilder av halsen.

Takk for all hjelp! :-)

post-12365-0-35412200-1353696772_thumb.j

post-12365-0-08615400-1353696779_thumb.j

post-12365-0-98234500-1353696785_thumb.j

post-12365-0-05835600-1353696787_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsendingsmåte ble brukt? De fleste forsendiger gjennom posten er jo forsikret for skade eller tap inntil 10 000,- Har du snakket med posten? Ikke gjør noe med gitaren og la alt være slik det var når du åpnet den til du har snakket med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho, ho! Lykke til med å klage til Posten. Er helt umulig å nå frem. Fikk tilsendt en vinylplate fra Italia en gang og skjønte i det øyeblikk jeg fikk pakken at platen nok var i 1000 biter. Åpnet pakken foran betjeningen på posten og fikk de til å dokumentere at den var slik da jeg mottok pakken. Sendte så klage til Posten og fikk som svar at jeg måtte bevise at platen ikke var slik da den ble sendt fra avsender! Det var jo lettere sagt enn gjort!

Det er nå uansett verdt et forsøk! Kommer vel litt an på saksbehandleren du møter, men ikke ha for store forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok reparerbart hos en proff gitardoktor, men som nevnt her, må du søke erstatningskrav hos posten. Er det noen merker eller skader på forpakningen eller kassa? I så fall er jo det en god indikasjon på at pakken har blitt røft behandlet. Snakk også med selger, slik at han er klar over situasjonen og kan "vitne" på at den ikke var slik da den ble sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har før-bilde fra noen timer før den ble sendt med serienr på, så sendte de sammens med disse bildene så om det ikke blir erstatning går man bare rett til Tv2 Hjelper deg :D

Men hadde vært gøy å prøve å fikse den, hvis jeg hadde fått erstatning for den + at de sier at jeg bare skal beholde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har før-bilde fra noen timer før den ble sendt med serienr på, så sendte de sammens med disse bildene så om det ikke blir erstatning går man bare rett til Tv2 Hjelper deg :D

Men hadde vært gøy å prøve å fikse den, hvis jeg hadde fått erstatning for den + at de sier at jeg bare skal beholde den.

I lignende tilfeller som jeg har hørt om, har det vel vært vanlig at posten har dekket reparasjonen av den knekte halsen. Jeg ville dog forsøkt meg på kompensasjon for lavere videresalgsverdi, da det er høyst reelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dyrere å reparere enn det gitaren er verdt, dekker posten det du betalte for gitaren. Du må sende den inn til posten, samt legge ved kvittering/bankutskrift på beløpet du betalte for den. Du får ikke beholde gitaren for å bruke ev. deler.

I og med at dette er en Epi, tipper jeg at du har betalt mindre for den enn en slik reparasjon vil koste. Denne er knekt "tvert av", og det gjør det vanskeligere å fikse enn hvis bruddet hadde hatt en slakere vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.