Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

3 way toggle / selectorswitch ?


Anbefalte innlegg

Har begitt meg ut på ting jeg overhodet ikke kan.

Det utløser en del spørsmål. Begynner med det viktigste....

Ønsker å bytte ut en dinkytoys micro / 3 way toggleswitch med en god gammaldags solid selector switch type LP, on on on.

Microswitchen er merket H-2020, 6 A 125 VAC.

Mitt spørsmål er da om noen vet om den tradisjonelle kan erstatte denne microdingsen, eller om den lille har funksjoner som ikke den større har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja... Har kjøpt on on on switcher.

Men jeg fyra spørsmål direkt til LRBaggs. Fikk til svar nå at denne microswitchen "multiple things at each point". Så da går det ikke å erstatte den lille med den store skjønner jeg. Forskjellig funksjon.

Får grave meg litt mer ned i materien, så kommer jeg antagelig tilbake med flere amatør-spørsmål ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noen praktisk betydning om en slik switch er merket 6A 125 VAC eller evt 5A 125 VAC ? Hva er forskjellen?

Den som tåler 5A kan bryte strømmen på en solid brødrister. Den som tåler 6A kan bryte strømmen på en solid brødrister samt en arbeidslampe.

Forskjellen betyr ingenting i et instrument, spenningene og strømmene her er utrolig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dimarzio har en sånn ON/ON/ON med stor bryter som en LP switch. tror den er 3 pol også. Sjekk websiden deres.

Sjekka, men fant bare tradisjonelle selectorswitcher, ikke DPDT. Takk allikevel :)

Den som tåler 5A kan bryte strømmen på en solid brødrister. Den som tåler 6A kan bryte strømmen på en solid brødrister samt en arbeidslampe.

Forskjellen betyr ingenting i et instrument, spenningene og strømmene her er utrolig små.

Flott. Takk, da er "mysteriet" løst :)

Da gjenstår bare å kjøpe brytere, finne ut hvordan dette skal wires, og så gjennomføre "prosjektet" :D

... Pluss litt fresing i tre og plast da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka, men fant bare tradisjonelle selectorswitcher, ikke DPDT. Takk allikevel :)

Flott. Takk, da er "mysteriet" løst :)

Da gjenstår bare å kjøpe brytere, finne ut hvordan dette skal wires, og så gjennomføre "prosjektet" :D

... Pluss litt fresing i tre og plast da... :D

Hvis du freser litt liberalt så får du kanskje plass til brødristeren også. I tilfelle du blir litt småfysen når du spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.