Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

3 way toggle / selectorswitch ?


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper det går greit at jeg kupper tråden littegranne. Har et par Wilkinson sebra humbuckers som jeg vurderer å sette inn i Epiphone G-400en min. i samme slengen vil jeg ordne meg muligheten for coil tap eller hva det nå heter. Har sett litt på ulike løsninger og synes et push/pull potmeter virker mest fornuftig da dette innebærer minst modifikasjoner. Er det noen kyndige personer som kan gi meg noen linker til potmetere som kan fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

I min uendelige uvitenhet tillater jeg meg å bry de kyndige her nok en gang..... :P

Da har jeg fått tak i 2 DPDT-switcher, funnet skohornløsning under plekterbrettet, og mangler egentlig bare én bit i puslespillet mitt.

Én switch skal nå fungere som pu-selectorswitch. Og da virker det logisk for meg at en pu kobles til A, og en til E, og så er begge tilkoblet i midtposisjon D.

Men, hvilket loddepunkt skal tilkobles vol-pot? Er det C?

20121020_DSCF3041.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi fortsatt snakker om en dpdt on/on/on (3-veis bryter) blir det vel f.eks slik:

Pickup1 "hot" til B

Pickup2 "hot" til E

ut/pot til C og D (loddes sammen)

Forøvrig kunne du benyttet en helt standard Gibson eller Fender type pickup-switch til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Sikkert et dumt spørsmål, men hva innebærer K-ohm og hvilke styrke bør jeg velge?

500K er standard på de fleste gitarer med humbuckere, og 250K på gitarer med singelcoils. Verdien påvirker diskantavrullingen i kretsen. Jo høyere impedanse/resistans/ohm/Kohm jo mindre diskantdemping.

"Long shaft" er stort sett bare brukt på Gibson Les Paul modeller med tykk lønnetopp e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.