Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Recording problem, Hjelp


Wooper

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har jeg endelig kjøpt meg nytt rec utsyr (Komplete 6 Auio lydkort, Komplete 8 og ny PC) og alt fungerer fint... Bortsett fra s/pdif in recording. Jeg prøvde å spille inn med s/pdif på lydkortet for en stund siden (ca 1,5 mnd) og da gikk det greit, men nå får jeg ingen signal inn til lydkortet og ingenting blir plukket opp av PC'n.

Jeg plugger forsterker inn i Boss GT8, bruker dens digitale utgang inn i Komplete 6 lydkortet mitt, men ingenting skjer. Har sjekket alt på Cubase (VST connections, Device setup, hele pakka (spdif inn/standard ut)) men ingenting virker. Analog virker, men ikke digital.

Er det noe jeg har gått glipp av, eller kan det være ledningen? Det skal sies at jeg kjøpte ledningen for rundt 4 mnd siden så jeg forventer at den skal virke, men kan det være det som er problemet? Vil nødig kjøpe ny ledning for så å finne ut at det ikke er problemet, og da kaste penger i dass.

Føler meg helt maktesløs her, og håper noen har noe råd av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rate/kvalitet tar du opp i? Tror GT-8 bare leverer 16/44.1

Jasså. Mener jeg recorder i 44.1, men har prøvd forskjellige, samt at da ville det ikke fungert når jeg spilte inn for litt siden. Det er det jeg ikke forstår. Hvorfor fungerte det da, men ikke nå? Mener å ikke ha gjort noen forandringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man snakker RCA-RCA kabel, så kan man faktisk som regel funksjonsteste med en hvilken som helst RCA-kabel. Ikke bra for lange kabler (dårlig støyskjerming og elendig impedanstilpasning), men det er utrolig hva som fungerer på korte strekk. Så en som fikk det til å fungere med et par piperensere en gang.

Edit: Nå kjenner jeg ikke dette lydkortet, men kan det være at den har SPDIF utgang istedenfor inngang? Jeg har lydkort som kun har SPDIF ut (riktignok av TOSLINK-typen, men likevel)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man snakker RCA-RCA kabel, så kan man faktisk som regel funksjonsteste med en hvilken som helst RCA-kabel. Ikke bra for lange kabler (dårlig støyskjerming og elendig impedanstilpasning), men det er utrolig hva som fungerer på korte strekk. Så en som fikk det til å fungere med et par piperensere en gang.

Edit: Nå kjenner jeg ikke dette lydkortet, men kan det være at den har SPDIF utgang istedenfor inngang? Jeg har lydkort som kun har SPDIF ut (riktignok av TOSLINK-typen, men likevel)

Kortet har både spdif inn og ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at lyden ikke blir så bra når jeg bruker GT8. Vet ikke om det er brettet eller programmet (Guitar rig 5) som er problemet men signalet som kommer inn er ekstremt "hot" (alt for høyt, med for mye fuzz/gain, og veldig sprakete).

Er det noen annen måte å få digital signal fra forsterker, dvs: noe annet brett/boks som har coaxial ut med noen bedre signal eller noe slikt.

Vet ikke helt om det er noen enkel fiks enn endeløs tweaking, men tenker at kanskje GT8 er et utdatert brett med dårlig/gammel programvare, og om kanskje utbytting til noe nyere er en mulighet for bedre sound.

Er det noen som har et tips eller to? Eller er dette bare en umulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker egentlig ikke dette helt... Men GT'ene har nivåjusteringer en rekke plasser! Patchlevel, mastervolum, preampgain og level, OD level og gain, osv... Viktig at det ikke blir for høyt nivå ut.. Er vel også en displaymodus som viser utgangsnivået, juster dette godt under Max... Litt diffust svar, men anbefaler at du studerer GT'en litt før du forkaster den!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt output med amp/cab-simulering og rett inn i Cubase uten bruk av Guitar Rig? Syns GT-8 låter fett hvis en bare får skrudd presetene riktig.

Har prøvd det ja, funker litt på noe, men distortion blir ganske bad. Men som han over deg kommenterte så skal jeg sjekke output nivåene en gang til. Kanksje det er noe jeg har oversett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.