Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som er gode på delay, uten fx-loop?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Har en DD-2, har ikke fx-loop!

Vil gjerne ha en så ren delaylyd som mulig.

Håper noen er gode!

Oppdatering:

Tror ikke alle helt forstår hva jeg er ute etter.

Hvordan kan man best skru delayen inn i en amp det er litt hår på? Så ren lyd som mulig betyr ikke krysstallklar.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ny delaypedal du er ute etter? Litt ullent spørsmål...

Mad Professor Deep Blue Delay skal være laget spesielt med tanke på bruk før vreng på amp.

Du kan lese her: http://www.mpamp.com...pedals-dbd.html

Bruker den selv på Ibanez TSA15H ampen min, før ampen, og da også før den innebygde Tubescreameren. Synes den funker bra, men det blir jo grøtete delay når det er ekstreme mengder vreng...

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lett skranglevreng og pedaler.

Og nei, jeg skal ikke ha noe nytt.

Jeg har nå hørt folk som spiller med relativt mye vreng i ampen og likevel har en fin delaylyd - uten fx-loop. Så det skal gå an ;) !

Med skranglevreng skulle det funke fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD-2 er forøvrig regnet som Boss sin fineste digitale delay noensinne, tilogmed Eric Johnson har den på pedalbrettet sitt nå om dagen. :)

Og han låter fint!

Ja, DD-2'en låter fantastisk bra. Har hatt diverse korksniffer delay's, men DD-2 er faktisk den beste jeg har hatt noen gang! Enkel, solid og låter godt! Hva mer kan egentlig vi gitarister be om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert, kanskje noen henger med nå :P !

Jeg vet at det ikke blir helt optimalt, jeg vet jeg kan bruke en clean amp og vrengpedal og jeg vet condemned er tilgjengelig for oppdrag. Såå.. Men det er en gang sånn at ampen har sitt sweetspot med litt hår på lyden, så da må jeg finne et kompromiss med delayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.