Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort eller pc-feil


Anbefalte innlegg

Hei gitarnorge :)

Jeg har hatt problemer med innspillingsutstyret mitt og vet ikke hva som feiler det

Jeg har en M-audio Fast Track som hadde med seg programmet Pro Tools M-Powered Essential

Nesten hver gang jeg bruker det hakker tracksene, eller hvis det blir for mye blir det bluescreen

HJEEELP!

Hilsen meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært oppe som tema mange ganger. Søk på forumet, så får du mange treff fra andre som har hatt samme problem. Men en kortversjon

- Fjern alle programmer du ikke bruker.

- Stopp så mange programmer som autostarter som mulig.

- Kjør CCleaner på maskinen, der kan du også få oversikt over "autostartprogramvare"

- Defragmenter diskene

- Ikke bruk USB- disker til direkte lagring

Vurder å legge inn Windows på nytt, med oppdaterte drivere. Bruker du Vista, bytt det ut, selv om Vista har blitt bedre enn sitt rykte. Det er ikke nødvendigvis noen kvalitetsgaranti.

Nå skal det sies at du ikke skriver noe om maskinvaren du har, og det er ikke mulig å klemme vann ut av gråstein, men en p90 fra 1994 klarte å ta opp et stereosignal i CD- kvalitet.

Ut fra det du opplyser, er det egentlig ikke mulig å gi sikkert svar på noe som helst, så det kan hende det er helt andre grunner til at maskinen tuller med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2GB RAM skal egentlig holde ganske bra til hjemmeinnspillinger. Hadde det i en Dell jeg også for et par år siden, og det funket greit med opp til 20 spor med plug ins osv. Den hadde Intel prossessor.

Jeg har nevnt det før, og er fortsatt ikke sikker om det har noen betydning, men jeg har også en "stue-pc" med AMD prosessor, og selv med, på papiret, bedre specs enn den Dell-maskina jeg hadde, funket den langt dårligere til "studio-bruk". Mener også at jeg har lest noe om at Intel var å foretrekke til lydinnspilling ifht. Tilsvarende AMD. Husker ikke hvorfor.

Uansett ville jeg formattert HD, lagt inn windows på nytt (gjerne W7), og kun hatt de programmene og driverne du trenger til formålet på maskina, hvis det er slik at maskina begynner å bli litt tilårskommen, som Castor også er inne på. Hvis ikke det hjelper, er nok ei ny og litt kraftigere maskin løsningen.

Når det gjelder RAM igjen, har jeg nå en Acer -ett eller annet- som liksom skal ha 4 GB RAM, men grunnet 32 biters W7, greier den bare å nyttegjøre seg av 3. Med Intel i5 possessor holder det likevel i lange baner til halvtunge hjemmeproduksjoner selv om det ikke er en veldig kraftig maskin etter dagens standard. Poenget mitt er altså at man ikke nødvendigvis trenger "state of the art" topp specet PC for å gjøre demoer av relativt grei kvalitet hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. USB-disk til audiodata fra en DAW er vel noe av det jeg ser først etter når det gjelder å løse problemer, men du har kanskje andre erfaringer?

Jeg lærer gjerne. USB- standarden er jo slik at den er variabel, og man skal vel egentlig ikke gnikke så mye på musa og tastaturet før den konstante strømmen får problemer, hvis man ikke vet hvilke porter ting og tang skal kobles inn i..

Slik jeg ser det er eksterne disker til slikt bruk fyfy, og ikke bare på grunn av båndbredde og interrupts, og særlig hvis vi snakker om USB. For meg blir dette et merkelig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.