Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe på eBay!?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan funker det? Dersom jeg skal kjøpe en amp for 600usd på eBay, hva er det jeg må regne i tillegg i avgifter o.l? For å si det sånn: hva må jeg betale for å få den hjem og inn i stua!? Og hva er rimeligste/tryggeste måte å betale på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mao: bare 70 kr i toll??? Jeg har ikke peil, men lenge gått rundt og tenkt at jeg en dag skal unne meg noe virkelig kult og da er det med dagens dollarkurs svært aktuelt å bruke eBay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gang prisen inkludert frakt med dagens dollarkurs.

2. Gang dette tallet med 1.25

3. Legg til 70 kroner

4. Om ampen ikke har trafo som kan stilles inn på både amerikansk og europeisk spenning må du legge til penger for å skifte trafo i ampen (Spør Gnome for nøyaktig pris, tror det ligger rundt tusenlappen)

Videre må du huske på at amerikanske amper opprinnelig er lagd for deres spenning, så lyden vil visstnok bli annerledes her hjemme, selv om du skifter trafo. Dette er noe jeg har hørt, men ikke kan bekrefte.

Husk også at du kan glemme alt som heter garanti når du kjøper brukt fra USA.

Generelt sett er vel egentlig elektriske gjenstander (kanskje bortsett fra datamaskiner med strømforsyninger som både kan hanskes med 110 og 220-230V) smartest å kjøpe på steder med lik spenning som oss.

Går sikkert an å spare en del også ved å handle på engelsk ebay, og det gjør hele greia mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om en Bad Cat Mini Cat eller en Soldano Astroverb. Men det kommer ikke på tale at jeg går med på å betale moms på et brukt "leketøy"!! Så gift er greia! Supert, takk for tips og hjelp folkens... Kommer tilbake til dette mot sommeren når jeg har planlagt en mulig handel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.