Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekterbrett til Stratocaster (Mexico).


awxiz

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på å bytte plekterbrett på Stratocastere, og vet om noen bra produsenter og forhandlere?

Har fått det for meg at jeg skal prøve meg med en singlecoil i broa på en om lag 10 år gammel meksikaner. Har noe Seymour Duncan humbucker for øyeblikket etter at jeg skulle prøve å feite den opp. Dette var et tidspunkt jeg ikke hadde en Gibson for hånden. Den låter feietere i brua, men ikke helt "riktig".

Tenker parchment med svart lag i midten fargemessig.. Tror det er det jeg har for øyeblikket, om det ikke er hvitt som har gulna da. Ser gitarist.no har diverse, men ikke pergament med av den moderne varianten med 11 hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexicostratocastere er routet anderledes enn amerikanske. Et 11-hulls plekterbrett for amerikansk strat vil dermed ikke passe med hullene på den mexicanske straten. Et av hullene i det amerikanske plekterbrettet vil også gå rett inn til routinga til elektronikken.

Skal du bytte - sørg for å kjøp for mexicansk strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexicostratocastere er routet anderledes enn amerikanske. Et 11-hulls plekterbrett for amerikansk strat vil dermed ikke passe med hullene på den mexicanske straten. Et av hullene i det amerikanske plekterbrettet vil også gå rett inn til routinga til elektronikken.

Skal du bytte - sørg for å kjøp for mexicansk strat.

Helt ukjent problem for meg. Standard 11 hulls USA brett har passet på alle mex strat'er jeg har byttet på. Fender oppgir vel også at 11 hulls brettene passer på mex standard, deluxe og 70's RI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Da satser jeg på at USA funker. Gir fler treff både på brukt og nytt.

Ser en del greier på eBay hevder å passe både USA og Mexico også.. men får prøve noe originalt kanskje. Litt teit med noe som føles billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at iallfall dagens Mexico strater er identiske med amerikanske når det gjelder plekterbrett.

(Faktisk også Squier Standard serien..)

Har en av hver her....(Du finner et komplett plekterbrett fra en MIM i Kjøp&Salg.. mitt altså..)

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte komplett plekterbrett herfra: http://www.siglermusiconline.com/store/pc/920D-Custom-Pickguard-c181.htm

Passet fint til Mexico-strat fra ca 08'. Eneste jeg kommer på det kan være litt lurt å sjekke ut er dersom du kjøper aktive pickups, at du har plass til batteriet. Hos meg ble det litt knapt, men fikk tak i et batteri som var litt tynnere, og da gikk det akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en mexicansk Standard Stratocaster fra ca 2001, der jeg satte på et eller annet plekterbrett som sikkert var beregnet for amerikanske Strater. Det eneste som var "feil" på det, var plassering av skruehullet til én av monteringsskruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.